مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه از احتمال استقرار مجدد هیأت این اتحادیه برای کنترل مرز مصر با نوار غزه خبر داد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از احتمال استقرار مجدد هیأت این اتحادیه برای کنترل مرز مصر با نوار غزه خبر داد.

بورل در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی «موندو» گفت که طی روز‌های آینده در نشست وزیران کشور‌های اتحادیه عرب که در مصر برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره احتمال کنترل مرز مصر-غزه توضیح داد: «ما همچنین در حال گفتگو هستیم که چگونه ماموریت کنترل مرز بین مصر و نوار غزه توسط اتحادیه اروپا که سال‌ها آنجا فعالیت می‌کرد، می‌تواند از سر گرفته شود تا اجازه گشایش یک گذرگاه مرزی را بدهد که در واقع تخلیه افرادی که نمی‌توانند در غزه کمک دریافت کنند از طریق آن امکان‌پذیر باشد».

بورل این اظهارات را در پاسخ به سوال این روزنامه اسپانیایی درباره پیامی که او به مصر در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا می‌دهد، بیان کرد.

طبق این گزارش، وی با بیان اینکه در طول سفرش به مصر مایل است از وضعیت میدانی جنگ غزه و منطقه مطلع شود، بار دیگر خواستار توافق بر سر آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا شد.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار