سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون خبر داد؛

آسیب خاموشی برق به شرکت‌های تولیدی و صنعتی کازرون

شفیعی گفت: قطع برق آن هم بدون اطلاع قبلی که دولت طی هفته‌های گذشته به واحد‌های تولیدی و صنعتی تحمیل کرده، ضربه سنگینی به تولیدکنندگان وارد کرده است.

محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار کرد: قطع برق آن هم بدون اطلاع قبلی که دولت طی هفته‌های گذشته به واحد‌های تولیدی و صنعتی تحمیل کرده، ضربه سنگینی به تولیدکنندگان وارد کرده است.

او افزود: قطع برق علاوه بر ایجاد مشکل برای مردم، چالش‌های بزرگی برای واحد‌های صنعتی و تولیدی شهرستان ایجاد کرده است.

شفیعی تصریح کرد: شرکت‌های تولیدی و صنعتی شهرستان در تابستان به علت رسیدن به اوج بار در شبکه سراسری برق، با مشکل قطع اجباری برق مواجه بوده که به آن ها، به ویژه واحد‌های انرژی بر، آسیب زیادی وارد کرده است.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون بیان کرد: محدودیت در دسترسی به انرژی و تأثیرات ناشی از مصرف نکردن بهینه آن بر تولید و صنعت، چالش‌هایی را برای صنایع شهرستان ایجاد کرده است.

او گفت: مشکل تأمین برق شرکت‌های تولیدی و صنعتی در میزان بهره‌وری، تولید و اشتغال تحت تأثیر منفی قرار گرفته است که در این رابطه مقوله برق به عنوان یکی از مؤلفه‌های انرژی در مصرف بهینه توسط صنایع، با چالش‌هایی مواجه هستند که بر میزان بهره‌وری صنایع و ارزش افزوده آن اثرگذار بوده و در این حوزه می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد.

شفیعی تصریح کرد: در دولت سیزدهم روند قطع برق کمی کاهش و میزان تولید برق افزایش یافت، اما به حدی نبود که بتواند مشکل کمبود و کسری برق را حل کند.

او یادآور شد: قطع ناگهانی و بدون برنامه برق، به غیر از آنکه در روند فعالیت کارگران و روند تولید شرکت‌های صنعتی وقفه ایجاد می‌کند، باعث خسارت به تعدادی از دستگاه‌های واحد‌های تولیدی و صنعتی شده است.

شفیعی، خواستار بهینه‌سازی مصرف برق با افزایش عملکرد تولید شد و گفت: میزان مصرف انرژی در جهان در هر دهه به ۲ برابر افزایش می‌یابد و پیش‌بینی شده است که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۵ روند مصرف انرژی در جهان ۵۴ درصد افزایش یابد و در این چشم انداز بیشترین میزان مصرف انرژی به کشور‌های در حال توسعه‌ای مانند کشور ایران اختصاص دارد که در این شرایط بهترین شیوه، بهینه سازی مصرف انرژی به ویژه نفت و گاز است که منابع آن غیرقابل تجدید و تمام شدنی است.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون ادامه داد: بنابراین کارخانجات تولیدی و صنعتی در شرایط کنونی چاره‌ای جز بهینه سازی مصرف انرژی به شیوه‌های مختلف ندارند.

او، از وزارت نیرو و مدیران تولید و توزیع برق خواست تا برنامه‌های خاموشی و قطع برق واحد‌های صنعتی و برق خانگی و مراکز اداری و آموزشی را قبلا اطلاع‌رسانی دقیق کرده و در جهت رفع اساسی این مشکل که به یک معضل تبدیل شده است برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشند.

برچسب ها: قطع برق ، شهرک صنعتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.