فرمانده سپاه کازرون از تجلیل از مادران دارای ۳ فرزند بیشتر در راستای تحقق سیاست‌های جوانی جمعیت و تشویق فرزندآوری در این شهرستان خبر داد.

حسین حیاتی گفت: این برنامه به صورت خودجوش توسط حوزه‌های خواهران حضرت خدیجه(س) در شهر کنارتخته و حوزه فاطمیه (س) شهر بالاده شهرستان کازرون در راستای محقق شدن فرمایشات مقام معظم رهبری اجرا شده است.

او افزود: به موازات پایین آمدن نرخ فرزندآوری و افزایش جمعیت سالمند در جامعه، نیروی کار به شدت دچار افت و ضعف خواهد شد که این مسئله دولت‌ها را با چالش بسیار جدی مواجه خواهد ساخت و بار اکثریت افراد جامعه بر دوش اقلیت (نیروی جوان که با کاهش جمعیت مواجه شده است)، سنگینی خواهد کرد.

حیاتی تاکید کرد: جوان بودن جمعیت یک امتیاز محسوب می‌شود اما کیفیت جمعیت جوان به معنای بسترسازی برای مشارکت در فرآیند توسعه کشور، به مراتب مقوله مهم‌تری است که ضروری است تا برنامه‌ریزان و مسئولان مرتبط به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

او به سفارشات مقام معظم رهبری در دیدار هیئت دولت اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات مختلف به اهمیت جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید دارند چرا که جمعیت جوان سرمایه انسانی است که به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان مؤثر بر توسعه هر کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و بستر شکوفایی و پویایی در ابعاد مختلف توسعه اقتصادی اجتماعی را برای آن کشور فراهم می‌کند.

فرمانده سپاه کازرون در پایان یادآور شد: در این برنامه بیش از ۳۰ خانواده توسط دو حوزه فاطمیه و حضرت خدیجه(س) از ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون در شهرهای کنارتخته و جره و بالاده تجلیل شدند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار