سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر جهاد کشاورزی:

احیای دریاچه ارومیه برای همه ایران مهم است/ کشاورزی کم‌آب‌بر سیاست مهم وزارت جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: احیای دریاچه ارومیه برای همه ما و همه مردم ایران مهم است به همین منظور تغییر و رعایت الگوی کشت در اولویت است.

وزیر جهاد کشاورزی  روز جمعه در حاشیه افتتاح طرح‌های آبیاری و زهکشی شمال آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه برای همه ما و همه مردم ایران مهم است، گفت: در این راستا برای تغییر الگوی کشت و رعایت این الگو در دستور کار قرار دارد.

غلامرضا نوری قزلجه افزود: تغییر و رعایت الگوی کشت برای مردم منطقه شمال غرب کشور مهم‌تر است و سیاست‌های احیایی در همین راستا دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت کشاورزی و زراعت کم آب بر از جمله سیاست‌های اصولی ماست که آن را دنبال می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: راهکار اصلی ما استفاده بهینه از آب است و رعایت الگوی کشت، تغییر الگوی کشت و استفاده از محصولات کم آب بر در این راستا در دستور کار قرار دارد.

نوری با ابراز خرسندی از افتتاح طرح‌های آبیاری تحت فشار در شمال آذربایجان غربی گفت: استفاده بهینه از آب برای ما بسیار مهم است و به همین خاطر امروز در دومین سفر استانی در این منطقه حضور پیدا کردیم که اهمیت مصرف بهینه آب را یادآور شویم.

وی افزود: از مجموع ۶۲ هزار هکتاری که در آذربایجان غربی برنامه ریزی شده تا به سیستم‌های آبیاری مجهز شوند، امروز ۴۶ هزار و ۵۰۰ هکتار تمام شد و ۱۵ هزار هکتار باقی مانده را هم با همکاری وزارت نیرو در یک سال آینده افتتاح خواهیم کرد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در خصوص دیگر استان‌های منطقه شمال غرب نیز به همین منوال برخی قسمت‌ها اجرا شده برخی قسمت‌ها ناقص است که پیگیری می‌کنیم به اتمام برسد.

وزیر جهادکشاورزی همچنین در دومین سفر استانی خود به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در آیین افتتاح همزمان ۴ پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور، اظهار کرد: دولت چهاردهم به عنوان دولت وفاق ملی کار خود را شروع کرد و یک سر فصل جدید در دفتر سیاسی کشور گشوده شد.
 
نوری قزلجه تصریح کرد: همه با هم هم‌پیمان شدیم که با وجود تفاوت سلیقه‌ها و دیدگاه ها، برآیند تمام فعالیت‌های ما به سمت اهداف مشخص ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری، قوانین بالادستی، برنامه هفتم توسعه و چشم انداز کلی نظام پیش برود. 

غلامرضا نوری همچنین بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی را مسئله اولویت‌دار مدیریت کلان کشاورزی دانست و حل آن را ضامن پایداری تامین امنیت غذایی کشور عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.