سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردن کوچاندن اجباری فلسطینیان کرانه باختری را اعلان جنگ با خود خواند

وزیر خارجه اردن تاکید کرد حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و اجبار مردم آن به کوچ، اعلان جنگ با اردن است.

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن امروز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با آنالنا بائربوک، همتای آلمانی خود در پایتخت اردن، تأیید کرد که هرگونه تلاش برای کوچاندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری، به منزله اعلان جنگ علیه اردن است. 

براساس گزارش الجزیره، او با بیان اینکه اقدامات رژیم صهیونیستی در صحنه تمام شانس‌های دستیابی به صلح عادلانه در فلسطین را از بین برد، خاطرنشان کرد که کشورش از توافق تبادل اسرا حمایت می‌کند، اما کسی که مانع آن شد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بود که مواضع خود را تغییر داد و از تعهدات خود خارج شد.

صفدی ضمن رد ادعا‌های مطرح شده از سوی نتانیاهو در مورد محور فیلادلفیا و مرز با اردن، تاکید کرد که کشورش هیچ رویکردی را که نوار غزه را به عنوان بخشی از کرانه باختری تلقی کند، نخواهد پذیرفت.

او با بیان اینکه اردن از مواضع آلمان در قبال رژیم صهیونیستی آگاه است، اعلام کرد: حمایت از این کشور با ایستادگی در برابر این رژیم و نقض قوانین بین المللی است.

وی همچنین از آلمان خواست تا وزرای تندرو صهیونیستی مانند ایتامار بن گویر و بزالل اسموتریچ را به دلیل نقض قوانین بین المللی تحریم کند. الصفدی هشدار داد که فوران اوضاع در کرانه باختری منجر به جنگ گسترده‌تر در منطقه می‌شود و گفت: تجاوز اسرائیل به کرانه باختری ناشی از ذهنیت لغو است و همه شانس‌ها را برای راه‌حل دو دولتی از بین می‌برد. 

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
ای بابا تازه اولش ببین اسراییل با خودشماها هم چیکار کنه ان وقت می فهمید همان اردن هم می شه اسراییل چون غده سرطان همینجور ریشه میزنه
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
پسرم این تازه شروع کاره ببین اسرائیل چه بکنه با شما،وبا تمام اونهایی که دارن پشت پرده برا اسرائیل قر میدن وپهباد ایرانی را میزنن.یا علی داداش صفدی انشاالله ایمن بمانی
ناشناس
۰۶:۳۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
مثل اینکه برا عربا مهم نیست فلسطینیا دارن قتل عام میشن
ناشناس
۰۶:۱۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
اگه خرجشون رو بدن مشکلش چیه بهتر از اینه که اسرائیل قتل عامشون کنه
ناشناس
۰۵:۵۶ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
تو هم چقدر اهل جنگی