سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد آلمان برای اخراج پناهندگان به رواندا

آلمان به دنبال آن است که پناهجویانی که از مرز‌های شرقی وارد این کشور می‌شوند را به شرق آفریقا بفرستد.

در حالی که آلمان با فشار روز افزون گروه‌های مخالف مهاجرت مواجه است، «یواخیم استامپ» نماینده ویژه این کشور در امور مهاجرت پیشنهاد داد افرادی که به صورت غیرقانونی از طریق مرز بلاروس وارد آلمان می‌شوند، به صورت اجباری به کشور «رواندا» در شرق آفریقا فرستاده شوند.

به گزارش رویترز، استمپ گفت: «ما در حال حاضر هیچ کشور ثالثی نداریم که [برای اسکان پناهجویان] وارد عمل شده باشد، به استثنای رواندا». او خواستار تمرکز روی گروه‌هایی از پناهجویان شد که از مرز‌های شرقی وارد آلمان می‌شوند و گفت این گروه شامل حدود ۱۰ هزار نفر در سال است. کمیسر مهاجرت آلمان می‌گوید این روند با نظارت سازمان ملل انجام خواهد شد و اینکه رواندا نیز برای پذیرش پناهجویان ابراز آمادگی کرده است.

این پیشنهاد در بحبوحه فشار فزاینده بر دولت آلمان برای اخراج مهاجران غیرقانونی مطرح می‌شود. از زمان حمله تروریستی با سلاح سرد در جشنواره‌ای در غرب آلمان، گروه‌های مخالف مهاجرت با جدیت بیشتری سیاست‌های برلین در خصوص پذیرش مهاجران را به چالش کشیده‌اند. طی این حمله که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را پذیرفته است، ۳ نفر کشته و ۴ نفر زخمی شدند. 

در همین راستا، روز یکشنبه حزب «آلترناتیو برای آلمان» که یک حزب راست افراطی و مخالف مهاجرت است، در انتخابات منطقه‌ای ایالت «تورینگن» به یک پیروزی تاریخی دست یافت که سبب می‌شود فشار‌ها بر صدراعظم آلمان در خصوص تنظیم قوانین مهاجرت افزایش پیدا کند.

شایان ذکر است که طرح اخراج پناهجویان به رواندا پیش‌تر توسط دولت «ریشی سوناک» نخست وزیر سابق انگلیس مطرح شده بود که پس از روی کار آمدن حزب کارگر به ریاست «کی‌یر استارمر» لغو شد.

مترجم: زهرا نجفی

برچسب ها: پناهجویان ، آلمان ، رواندا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.