نخست وزیر هلند از سختگیرانه‌ترین سیاست مهاجرتی این کشور رونمایی و اعلام کرد آمستردام خواستار خروج از سیاست مشترک اروپا در قبال پناهجویان خواهد شد.

 دیک اسخوف نخست وزیر هلند از سختگیرانه‌ترین سیاست مهاجرتی این کشور رونمایی و اعلام کرد که آمستردام در هفته‌های آتی خواستار خروج از سیاست مشترک اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اسخوف جمعه اظهار کرد: ما نمی‌توانیم همچنین بار موج گسترده مهاجران به کشورمان را تحمل کنیم. مردم در حال تجربه بحران پناهجویی هستند.

وی ضمن ارائه طرح سه ساله دولت برای مقابله با موج مهاجران افزود: بزودی یک برنامه اضطراری معرفی می‌کنیم که چند رویه مختلف دارد و مهاجرت و پناهجویی را سخت‌تر می‌کند.

اسخوف تاکید کرد: ما بر خروج سریع کسانی که قادر به ماندن نیستند و تسریع در روند بررسی تقاضا‌هایی پناهجویی که شانسی برای موفقیت ندارند، تمرکز خواهیم کرد.

دولت ائتلافی هلند متشکل از چهار حزب است که «حزب آزادی» راست افراطی وابسته به خیرت ویلدرز نیز در آن حضور دارد. این دولت قصد دارد برای مقابله با ورود مهاجران به این کشور «بحران پناهجویی» اعلام کند و ضمن اجرای قوانین سختگیرانه، کنترل مرز‌ها را نیز شدیدتر کند.

دولت جدید هلند پیشتر وعده داده بود که موضع سختی در قبال پناهجویان و مهاجران غیرقانونی اتخاذ کند. یکی از این اقدامات خروج از سیاست مشترک اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان است.

اما ویلدرز و بسیاری از کارشناسان معتقدند که خروج از این برنامه سال‌ها طول می‌کشد. پیشتر دانمارک نیز درخواست کرده بود که از اجرای سیاست مشترک اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان معاف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار