سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲ سوم عناب تولیدی خراسان جنوبی صادر می‌شود

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲ سوم عناب تولیدی استان معادل ۷۰ درصد آن به خارج از استان صادر می‌شود.

اکبری سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۷۰ درصد عناب تولیدی استان به خارج استان صادر می‌شود و بازاریابی این محصول به صورت تازه خوری مورد استقبال قرار می‌گیرد.

او افزود: ۹۷ درصد عناب ایران در خراسان جنوبی تولید می‌شود و این استان قطب تولید عناب در کشور است.

اکبری با اشاره به برداشت عناب از باغ‌های استان در سال زراعی جاری اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۹ هزار تن محصول خشک برداشت شود که در مقایسه با پارسال رشد هفت درصدی دارد، اما نسبت به تخمین امسال ۲۵ درصد کاهش داشته که دلیل آن، سرمای دیررس بهاره و افزایش دما در اواسط تابستان است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، سطح زیر کشت عناب در استان را پنج هزار و ۸۱۱ هکتار عنوان کرد و افزود: سطح زیر کشت در سال‌های اخیر افزایش داشته است.

او بیان کرد: ۹ هزار و ۲۵۰ بهره‌بردار عناب در خراسان جنوبی فعالیت دارند که برداشت را اواسط مرداد آغاز می‌کنند و تا اواخر شهریور ادامه دارد.

اکبری استقبال بازار از عناب تازه را یادآور شد و گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد عناب به صورت تازه مصرف می‌شود، چون از طعم و مزه مطلوبی برخوردار است؛ شهرستان خوسف با ۲ هزار و ۶۳۰ هکتار سطح زیرکشت عناب در خراسان جنوبی رکورد دار است و شهرستان‌های بیرجند و سربیشه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به اقدامات انجام شده در زمینه فرآوری این محصول اشاره کرد و گفت: هشت کارگاه فرآوری در استان با ظرفیت تولید ۲ هزار تن در سال فعال هستند در حالی که تولید سالانه عناب استان بیش از ۱۲ هزار تن است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.