سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر شیراز چه گذشت؟

یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد و ۱۷ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.

سید ابراهیم حسینی رئیس شورای شهر شیراز در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کلان شهر شیراز یک شهر فرهنگی- ادبی است و البته جایگاه مذهبی‌اش به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) ویژه است.

او افزود: شیراز از جذاب‌ترین مقصد‌های گردشگری نیز محسوب می‌شود و شایسته است شهرداری شیراز پروژه‌های فاخر فرهنگی در حد شأن و جایگاه این کلان شهر با هدف ارتقا فرهنگ عمومی و گسترش هنر و زیبایی‌های حقیقی، متعهدانه و سازنده طراحی کند.

حسینی ضمن قدردانی از اجرای پروژه‌های پروژه بزرگ مقیاس در تمام نقاط شهر شیراز با تذکر در باره افتتاح پردیس سینمایی مرحوم امین تارخ که از سال ۹۷ کلنگ‌زنی شده است، گفت: طراحی ویژه پردیس سینمایی امین تارخ که دارای پنج سالن سینما، سالن تئاتر، محوطه روباز و امکانات رفاهی و با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است با توجه به نزدیک شدن به سالگرد افتتاح آن همچنان مورد بهره‌برداری شهروندان قرار نگرفته است. 

او درباره عدم بهره‌برداری این پروژه که مسائل فنی- عمرانی اعلام شده است از شهردار شیراز درخواست کرد ظرف مدت معین شده از سوی شورای اسلامی شهر شیراز با همت عالی همکاران در شهرداری شیراز درباره افتتاح این مجموعه بزرگ فرهنگی ترتیب اثر داده شود تا با توجه به نزدیک شدن به ماه مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با حضور اقشار مختلف و عموم شهروندان فرهیخته، دانش‌آموزان، دانشجویان این مجموعه فرهنگی به شکل رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بحث سرمایه انسانی خطاب به شهردار شیراز پیرو جذب ۵۰۰ نفر نیروی انسانی مطرح کرد: الحق و انصاف در این سه سال با توجه به رویکرد شورا و شهرداری شیراز در عدم جذب نیروی انسانی و خارج از قانون حتی یک نیرو وارد شهرداری شیراز نشده است و با عنایت به یکی از مصوبات ارزشمند شورا حدود ۷۰۰ نفر از کارمندان شهرداری شیراز بازنشسته شده‌اند و شاهد این کار ارزشمند بوده‌ایم.

حسینی افزود:، اما با توجه برنامه‌ریزی و پیگیری جذب پانصد نفر نیروی جوان، تازه نفس، متعهد و متخصص که باید وارد شهرداری شود این موضوع انجام نشده و در حقیقت اراده‌ای برای اجرای این مصوبه دیده نمی‌شود.

او در ادامه از شهردار خواست به این مورد به صورت ویژه ورود کند و گزارش روشن و شفافی درباره مسائل نیروی انسانی و زمان و شرایط جذب به اعضای شورا ارائه دهند.

همزمان با یکصد و شصت و چهارمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز از بانوی ورزشکار و نخبه علمی شهر شیراز با اهدا لوح سپاس تجلیل به عمل آمد. 

لیلا کشاورزی دارنده مدال نقره مسابقات جهانی تکواندو در کشور کره جنوبی و مقام اول مسابقات رباتیک در کشور برزیل است.

محمدحسن اسدی شهردار شیراز در تشریح فعالیت‌ها و اقدامات مجموعه مدیریت شهری در تامین زیرساخت‌ها و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، گفت: در گام نخست ساختار مورد نیاز برای ارائه مناسب خدمات تشکیل و احکام رؤسای کمیته‌های هشت‌گانه صادر شد.

او با بیان اینکه اقدامات و خدمات ستاد اربعین شهرداری و شورای اسلامی شهر در سه عرصه کلان‌شهر شیراز، مرز شلمچه و کربلای معلی نمود مؤثر و جدی داشت، ادامه داد: خدمات امسال با سال‌های گذشته تفاوت جدی داشت و با بناکردن موکب‌های مختلف تلاش کردیم خدمات مطلوب و مناسب را به زائران امام حسین (ع) ارائه دهیم.

شهردار کلان‌شهر شیراز ضمن تقدیر و تشکر از کلیه اعضای شورای اسلامی شهر، مسئولان اجرایی شهر‌های شیراز، آبادان و خرمشهر و ائمه جمعه این شهر‌ها بیان کرد: حدود ۶۰۰ نفر از نیرو‌های شهرداری شیراز به مدت بیش از ۲۰ روز در این عرصه خدمت‌رسانی قابل تقدیری داشتند و نسبت به زائران کربلای معلا و عاشقان اربعین انجام وظیفه کردند.

شهردار شیراز در ادامه از حضور وزیر وقت کشور و معاونان استاندار فارس در مواکب شهرداری و بازدید آنها از شیوه ارائه خدمات تقدیر و خاطرنشان کرد: بخش عمده مسئولیت‌ها و خدمات ارائه شده در حوزه معاونت محیط زیست و خدمات شهری بود که به سهم خودم از معاون و دست‌اندرکاران این حوزه قدردانی می‌کنم.

 اسدی با اشاره به شدت گرمای شلمچه و مناطق مرزی، بر دشواری حضور و فعالیت و خدمات در این مناطق تاکید و خاطرنشان کرد: در آن شرایط سخت، پاکبانان عزیز با عشق و علاقه مشغول خدمت‌رسانی، تمیز کردن و جمع‌آوری زباله‌ها بودند. 

او تصریح کرد: در کنار آنها رانندگان حدود ۹۰ دستگاه اتوبوس، همکاران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مدیرکل حراست، بازرسی، معاونت مالی و روابط عمومی نیز وظایف خود را به نحو احسن انجام دادند که عملکرد همه عزیزان قابل ستایش و قدردانی است.

لایحه دوفوریتی شماره شهرداری شیراز، درخصوص درخواست تصویب تصمیم کمیسیون مناقصه شهرداری شیراز مبنی بر اعلام شرکت ستاره نیک آریا به عنوان برنده مناقصه خرید تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس دیزلی به مبلغ یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز با حضور ۱۲ نفر اعضای شورا بررسی و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن، ضمن تصویب دوفوریت لایحه مذکور به شرح زیر به تصویب رسید.

در راستای ماده ۱۸ آیین نامه معاملات شهرداری با تصمیم کمیسیون مناقصه شهرداری شیراز مبنی بر اعلام شرکت خودروسازی ستاره نیک آریا به عنوان برنده مناقصه خرید تعداد ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین ۱۲ متری شهری برابر مشخصات فنی ۷۷.۸ درصد افزایش نسبت به برآورد اولیه، موافقت شد.

همچنین لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز، درخصوص ویژه برنامه شب‌های پرستاره (روایتگری حاج حسین یکتا، از رزمندگان، ایثارگران و شهدای دفاع مقدس شیراز)، در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز با حضور ۱۲ نفر اعضای شورا بررسی و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن، ضمن تصویب دوفوریت لایحه مذکور به شرح زیر به تصویب رسید.

به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود به منظور برگزاری برنامه «شب‌های پر ستاره» از محل برگزاری رویداد‌ها تا سقف مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به کانون فرهنگی رهپویان وصال پرداخت کند.

نامه فرمانداری شهرستان شیراز، مبنی بر رفع ابهام از مصوبه شماره ۳۸۲۷/۱۴۰۳/ش مورخ ۱۴۰۳/۴/۹ در خصوص الحاق عبارت شرکت‌های خدمات عمومی به ماده ۳ آیین نامه برون سپاری عملیات پیشگیری و رفع سدمعابر عمومی و ماده ۳ آیین نامه برون سپاری پیشگیری از تخلفات ساختمانی موضوع شورای اسلامی شهر، به شماره ثبت ۴۳۶۲/۱۴۰۳/ش دبیرخانه شورا، ارسالی از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز با حضور ۱۲ نفر اعضای شورا بررسی و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن، به شرح زیر به تصویب رسید.

مصوبه شماره ۳۸۲۷/۱۴۰۳/ش با موضوع الحاق عبارت شرکت‌های خدمات عمومی به ماده ۳ آیین نامه برون سپاری عملیات پیشگیری و رفع سد معابر عمومی و ماده ۳ آیین نامه برون سپاری پیشگیری از تخلفات ساختمانی به شرح ذیل اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره هشت به شرح ذیل الحاق می‌شود. (اصلاحی آیین نامه برون سپاری عملیات پیشگیری و رفع سد معابر عمومی): شرکت‌هایی مجاز به شرکت در مناقصه عملیات پیشگیری و رفع سد معبر می‌باشند که جزء مؤسسات حفاظتی و مراقبتی (انتظام) یا شرکت‌هایی با موضوع ارائه خدمات عمومی است. 

ماده ۳ (اصلاحی آیین نامه برون سپاری عملیات پیشگیری و رفع تخلفات ساختمانی): شرکت‌هایی مجاز به شرکت در مناقصه عملیات پیشگیری رفع تخلفات ساختمانی می‌باشند که جزء مؤسسات حفاظتی و مراقبتی (انتظام) یا شرکت‌هایی با موضوع ارائه خدمات عمومی باشند. 

تبصره ۸ (الحاقی): شرکت‌های مجاز، مکلف به تامین نیروی انتظامی مورد نیاز جهت پیشگیری از وقوع جرم، جلوگیری از سد معابر عمومی و پیشگیری از تخلفات ساختمانی هستند.

لایحه شهرداری شیراز، درخصوص اصلاح مصوبه شماره ۸۱۰۹/۱۴۰۱/ش با موضوع الزام شهرداری شیراز به تهیه لایحه ارتقای امنیت سرمایه گذاری در کلان شهر شیراز، ارسالی از کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز، با حضور ۱۰ نفر اعضای شورا بررسی و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵/۳/۱ و اصلاحات بعدی آن، به شرح زیر به تصویب رسید.

مصوبه موضوع الزام شهرداری شیراز به تهیه لایحه ارتقای امنیت سرمایه گذاری در کلان شهر شیراز به صورت ذیل اصلاح شد: عبارت «به صورت لایحه» از مصوبه موصوف حذف شد.

لایحه شهرداری شیراز، درخصوص یکپارچه سازی سامانه‌های اعلام وضعیت آلاینده‌های هوا و صوت، ارسالی از کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز با حضور ۱۰ نفر اعضای شورا بررسی و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحات بعدی آن، به شرح زیر به تصویب رسید. به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود در راستای یکپارچه سازی سامانه‌های اعلام وضعیت و شاخص آلودگی هوا، حق انتفاع تعداد ۴ دستگاه سنجش آلودگی و ۲ دستگاه تابلو نمایشگر متعلق به اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با رعایت آیین معاملات شهرداری و تنظیم توافق نامه‌ای با شرایط زیر حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری اخذ کند.

لایحه شهرداری شیراز، درخصوص لغو مصوبه شماره ۵۱۷/۱۴۰۱/ص با موضوع بررسی ایجاد اداره مولدسازی، ارسالی از کمیسیون‌های برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک و اقتصاد و سرمایه گذاری شورا، در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز مورخ ۱۱/۶/۱۴۰۳، با حضور ۱۰ نفر اعضای شورا بررسی و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحات بعدی آن، به شرح زیر به تصویب رسید.

لایحه شهرداری شیراز، درخصوص کمک به احدی از رانندگان بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی به نام آقای یحیی حمید آوی، ارسالی از کمیسیون‌های برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک و حمل ونقل و ترافیک و عمران شورا، در یکصد و شصت و چهارمین جلسه علنی (عادی) شورای اسلامی شهر شیراز با حضور ۱۰ نفر اعضای شورا بررسی و مستند به ماده ۸۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و اصلاحات بعدی آن، به شرح زیر به تصویب رسید.

به شهرداری اجازه داده می‌شود به منظور تأمین قسمتی از هزینه درمان آقای یحیی حمید آوی راننده بخش خصوصی اتوبوسرانی مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال از ردیف ۱۵۰۳۰۲ کمک به اقشار آسیب پذیر بودجه سال ۱۴۰۳ به ایشان پرداخت کند.
مصوبه دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز 

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.