سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان غربی غرق در سوگ رحلت پیامبر و شهادت کریم اهل بیت+فیلم

مردم مؤمن و قدر شناساستان آذربایجان غربی در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت جانسوز امام حسن مجتبی (ع) به عزاداری پرداختند.

امروز اندوه رحلت ختم رسل و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) بر دوش آسمان و زمین سنگینی می کند و امروز دل‌های ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت در استان آذربایجان غربی غمگین و سوگوار پیامبر رحمت و دومین امام معصوم شیعیان است.

در سالروز رحلت خاتم النبین حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و، امام رضا (ع) آئین‌های عزاداری در سراسر استان آذربایجان غربی برگزار شد  و عاشقان اهل بیت عصمت و  طهارت علیهم السلام به عزاداری پرداختند.

در این آئین‌ها مردم استان آذربایجان غربی  در مناطق شمال جنوب و ارومیه مرکز استان با برپایی دسته جات عزاداری خیابانی و با حضور در مساجد و حسینیه‌ها در سوک رحلت پیامبر اعظم (ٌص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام مهربانی‌ها حضرت امام رضا (ع) برسر و سینه زدند و عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) نشان دادند.

درآئین عزاداری خیابانی که به این مناسبت با حضور قشر‌های مختلف مردم امام جمعه و علما و روحانیت و بویژه نوجوانان و جوانان برگزار شد عزاداران در صفوف دسته جات سینه زنی و شاه حسین گویان در رثای رحلت پیامبر و شهادت امام حسن و امام رضا (ع) سینه زنی و مداحان اهل بیت (ع) در سوک رحلت پیامبراعظم و وشهات امام حسن و امام رضا (ع) مداحی و مرثیه سرایی کردند .

برگزاری ۲۰ برنامه فرهنگی و مذهبی در خوی

در مناسبت‌های دهه آخر صفر بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی و مذهبی با موضوعات مختلف در شهرستان خوی برگزار می‌شود و به این مناسبت در شامگاه ۱۵ شهریور با حضور دو قاری بین المللی محفل انس با قرآن در مسجد سید حمزه خوی برگزار خواهد شد.

همچنین شب سیزدهم شهریور مصادف با ۲۹ صفر و شب شهادت امام هشتم، پیاده روی عزاداران حسینی از حرم تا حرم از امامزاده سید بهلول تا بقعه شیخ نوایی خوی برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.