سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکمرانی فضای مجازی به معنای بستن اینترنت نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: امروز اینترنت جهانی، شبکه ملی اطلاعات آمریکاست که بین‌المللی شده است.

محمد حسین ساعی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد: اکنون غربی‌ها هم معتقدند که رها بودن فضای مجازی، مشکلات زیادی به وجود می‌آورد، حتی می‌تواند دستاورد‌های دو هزار ساله تمدنی را هم از بین ببرد. ضدآزادی بودن شبکه‌های اجتماعی در رسانه‌های غربی مورد توجه قرار گرفته و خطر اخبار فیک، کاملا جدی است.

وی افزود: انسان از فناوری استفاده می‌کند تا زندگی بهتری داشته باشد، اما اگر فناوری تعارض و تضاد ایجاد کند رفاه و وضعیت اقتصادی دچار مشکل می‌شود.

ساعی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشور‌های غربی که سرمنشاء تولید فناوری هستند برای تزریق آنها به جامعه به دلایل فرهنگی و اقتصادی دست نگه می‌دارند و این کار را به سرعت انجام نمی‌دهند ولی در ایران این روند وجود ندارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متأسفانه پیامرسان پرمخاطب در ایران یک پیام رسان داخلی نیست؛ حال سوال اینجاست که اگر این پلتفرم از فعالیتش در ایران درآمد دارد، مالیاتش را به دولت کدام کشور می‌دهد؟ پاسخ، دولت آمریکا است.

وی ادامه داد: زمانی مکرون بحث مالیات گرفتن از پلتفرم‌های آمریکایی را مطرح کرده بود، ترامپ واکنش شدیدی نشان داد و گفت اگر فرانسه وارد این حوزه شود، این کشور را تحریم می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره زیرساخت‌های اینترنت جهانی گفت: اینترنت دارای زیرساخت پیچیده‌ای است و نمی‌توان به صراحت گفت در آمریکا قرار دارد ولی اگر حواشی و جزئیات را حذف کنیم باید بگوییم امروز اینترنت جهانی، شبکه ملی اطلاعات آمریکاست که بین‌المللی شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کسی که دغدغه پیشرفت کشور دارد باید حکمرانی فضای مجازی را مدنظر داشته باشد، بیان کرد: اتفاقاتی که از سال ۲۰۲۰ به بعد افتاد ذهنیت مردم جهان را نسبت به فضای مجازی افزایش داده است، اگر فضا ادامه پیدا کند اصل اینترنت دچار خدشه شود، شبکه‌های ملی و منطقه‌ای اطلاعات به هم متصل ایجاد می‌شوند.

ساعی عنوان کرد: معنی مصوبات در حوزه فضای مجازی یا حکمرانی فضای مجازی به معنای بستن اینترنت نیست، اتفاقا ما به دنبال یافتن شغل برای کاربران هستیم، حکمرانی صحیح در فضای مجازی این است که یک میلیون شغل به سه میلیون شغل افزایش پیدا کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.