سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

۲۲ مرکز درمانی و آزمایشگاهی دامپزشکی در زنجان فعال است

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان از فعالیت ۲۲ مرکز درمانی و آزمایشگاهی بخش خصوصی دامپزشکی در سطح استان خبر داد.

باقر حاج کاظمی با بیان اینکه مراکز بخش خصوصی دامپزشکی با هدف ارتقای کمیت و کیفیت شاخصه های خدمت رسانی راه اندازی شده است، افزود: این استان دارای ۱۸ مرکز درمانی، ۲۷ داروخانه دامپزشکی، ۱۵ مرکز واکسیناسیون و چهار آزمایشگاه دامپزشکی است.

حاج کاظمی، هدف از راه اندازی و تاسیس مراکز بخش خصوصی دامپزشکی در استان را تکریم ارباب رجوع، تشخیص سریع بیماری و درمان به موقع و خدمت رسانی هدفمند به شهروندان در راستای کنترل بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام ذکر کرد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در این مراکز از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: انجام ۱۵۵ هزار و ۳۵۱ مورد معالجات دام سبک و سنگین و حیوانات خانگی، سه میلیون و ۹۷۵ هزار و ۴۰۱ قطعه معالجات انواع طیور، ۲ هزار و ۳۴۰ مورد تشخیص آبستنی دام، ۲ هزار و ۱۱۰ مورد برداشت و نمونه گیری آزمایشگاهی، یک هزار و ۲۲۴ مورد عملیات جراحی دام سبک و سنگین و یک هزار و ۴۶۴ مورد عملیات مامایی در این مراکز انجام شده است.

این مسوول ادامه داد: در گذشته به دلیل نبود سرمایه گذاری در بخش خصوصی و فقدان مراکز درمانی تخصصی، دامداران مجبور به مراجعه به مراکز دولتی بودند که به دلیل محدودیت امکانات و منابع، امکان خدمات رسانی مناسب و مورد رضایت ارباب رجوع فراهم نمی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.