مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: دریافت نوبت غیر حضوری از مراکز درمانی این سازمان افزایش یافته است و امیدواریم با اطلاع رسانی و آموزش بتوانیم ۵۰ درصد نوبت دهی مراکز را به صورت غیر حضوری انجام دهیم.

امیر عباس جراحی علمداری گفت: یکی از ساز و کارهای اصلی تسهیل دسترسی هموطنان به خدمات درمانی، امکان دریافت نوبت غیرحضوری در مراکز درمانی تامین اجتماعی سراسر استان زنجان با شماره‌گیری کدهای دستوری (USSD) است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات به موقع، جلوگیری از اتلاف وقت بیماران در فرآیندهای درمانی، استفاده مناسب از زمان پزشکان، بهره‌مندی عادلانه بیماران از خدمات تخصصی پزشکی و برنامه ریزی دقیق حضور پزشکان و بیماران در مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی در سطح استان از مواردی است که بهره گیری از کدهای دستوری و نرم افزار "رایطب" را الزامی می سازد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: بیشترین میزان پذیرش غیر حضوری در شهرستان خدابنده با ۷۲ درصد، شهرستان زنجان ۲۳ درصد، شهرستان ابهر ۲۳ درصد و شهرستان خرمدره ۱۵ درصد بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان خاطر نشان کرد: بیمه‌شدگان جهت دریافت نوبت از مراکز درمانی تامین اجتماعی در سراسر استان زنجان می‌توانند علاوه بر سیستم متمرکز نوبت دهی تلفنی با امکان تماس همزمان ۹۰ کاربـر از طریق شماره ۰۲۴۳۱۰۲۱ از طریق کدهای دستوری(USSD) و #۲۴*۱۴۲۰*۴* و #۱۳*۱۴۲۰۲۰*۶۶۵۵* اقدام کنند.

وی یادآور شد: همچنین بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می توانند علاوه بر سایر روش‌ها فوق از طریق وب سایت Nobat.tamin.ir یا اپلیکیشن رایطب Https://rayteb.tamin.ir/Zanjan اقدام کنند.

به گفته جراحی، حداقل ۶۰ درصد ظرفیت پذیرش مراکز درمانی تخصصی به پذیرش از طریق کدهای (USSD) اختصاص یافته است که با توجه به حجم درخواست های بیمه شدگان در تخصص های مختلف می تواند افزایش یابد.

این مسوول با اشاره به افزایش دریافت نوبت غیر حضوری از مراکز درمانی در سال های گذشته، گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان استقبال از روش غیرحضوری ۱۸ درصد بود که در سال گذشته به ۲۷ درصد رسید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.