سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برترین‌های کنکور سراسری زبان چه تجربه‌هایی برای دیگر داوطلبان دارند؟

رتبه‌های برتر گروه زبان کنکور سراسری ۱۴۰۳ درباره چالش‌های خود در دوران کنکور توضیح دادند.

آزمون سراسری ۱۴۰۳ با اعلام نفرات برتر به ایستگاه پابانی خود رسیده است و حالا داوطلبان وارد مرحله انتخاب رشته خواهند شد. به همین بهانه پای صحبت رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۳ در رشته زبان نشستیم و با آن‌ها گفت و گو داشتیم.

بزرگترین چالش‌ دوران کنکور٬‌ شرکت در آزمون ترمیم نمره

آیدا دوانی، رتبه اول گروه آزمایشی زبان‌های خارجه از شهر شیراز در گفت  وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که در سال گذشته در کنکور انسانی و زبان‌های خارجه شرکت کرده است؛ گفت: امسال به دلیل ادبیات غنی زبان روسی، علاقه خود و موقعیت شغلی فقط در زبان‌های خارجه شرکت کردم و موفق به کسب رتبه یک شدم.

وی با بیان این که یک سال از مدرسه فاصله گرفته است؛ افزود: یکی از بزرگترین چالش‌ها و مشکلاتی که در دوران کنکور داشتم شرکت در آزمون ترمیم نمره بود.

او با بیان این که همه کنکوری‌ها در بازه زمانی احساس نا امیدی می‌کنند؛ تصریح کرد: بدون شک من با حمایت خانواده و دوستان خود توانستم این دوران سخت را پشت سر بگذارم و به هدف خود برسم.

یکی از بزرگترین مشکلات آزمون اختصاصی زبان نبود منابع در دسترس است

نسترن قاسمی، رتبه پنج کنکور زبان از مشهد نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: من علاوه بر آزمون اختصاصی زبان در کنکور ریاضی نیز شرکت کرده‌ام و یکی از بزرگترین مشکلات آزمون اختصاصی زبان نبود منابع در دسترس است.

وی افزود: من روزانه به طور متوسط ۱۲ ساعت برای کنکور در منزل مطالعه می‌کردم. همچنین برای آزمون زبان نیز در کلاس‌های خارج از مدرسه به دلیل علاقه شرکت می‌کردم.

او با بیان این که هنوز برای انتخاب رشته تصمیمی نگرفته‌ است؛ افزود: من به ادبیات آلمانی علاقه‌مند هستم و احتمالا در این رشته در دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم.

درس زبان بسیار فرار است و تلاش بیشتری می خواهد

آتوسا سالمی ارانی، رتبه ۴ آزمون سراسری گروه زبان از کاشان هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که در کنکور تجربی نیز شرکت کرده است؛ گفت: من از کودکی کلاس زبان روسی می‌رفتم و همین امر باعث شد در آزمون زبان نیز شرکت کنم.

وی با بیان این که زبان خارجه فرار است؛ افزود: درس زبان بسیار فرار است و اگر کسی می‌خواهد در این آزمون شرکت کند باید بیشتر از دانش آموزان دیگر تمرین کند.

او به دوستان کنکوری خود توصیه کرد: محصلانی که به هر زبان خارجی علاقه‌مند هستند باید به کلاس‌های معتبر مراجعه و تمرین زیادی کنند. همچنین از حواشی دوری کنند و بر روی اهداف خود متمرکز شوند.

قاسمی با بیان این که شرکت در ۲ کنکور یکی از بزرگترین چالش‌ها برای او بوده است؛ افزود: من برای کنکور تجربی مدت زمان زیادی درس می‌خواندم و همین امر یکی از چالش‌ها برای من بود؛ اما با برنامه ریزی درست توانستم در کنکور زبان نیز موفق شوم.

رتبه ۴ کنکور سراسری زبان خارجه در پایان گفت: هنوز رشته و دانشگاه خود را انتخاب نکرده ام و در حال بررسی دانشگاه‌ها و رشته ها هستم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
من خودم راز یادگیری همه زبانهای خارجی از انگلیسی گرفته تا چینی رو کشف کردم ولی حیف که لیاقت ندارن استفاده کنن