رتبه‌های برتر آزمون سراسری ۱۴۰۳ تجربیات خود را در طول یک سال منتهی به کنکور شرح دادند.

آزمون سراسری ۱۴۰۳ با اعلام نفرات برتر به ایستگاه پابانی خود رسیده است و حالا داوطلبان وارد مرحله انتخاب رشته خواهند شد. به همین بهانه پای صحبت رتبه های برتر کنکور ۱۴۰۳ در رشته تجربی نشستیم و با آن ها گفت و گو داشتیم.

داوطلبان باید صادقانه برای اهدافشان تلاش کنند

صبا معصوم نیا سما کوش٬ رتبه اول گروه آزمایشی علوم تجربی از بندرعباس  گفت: من روزانه به طور متوسط ۱۲ ساعت برای کنکور مطالعه و تمرین تست زنی داشتم و در منزل مطالعه می‌کردم.

وی بیان کرد: داوطلبان باید صادقانه برای اهدافشان تلاش داشته باشد. داوطلبان کنکور نباید خودش را با دیگران مقایسه کنند.

رتبه اول کنکور تجربی گفت: خانواده نقش مهمی در کسب موفقیت من داشتند.

استرس کیفیت مطالعه داوطلبان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

پرهام راسخ٬ رتبه دوم گروه آزمایشی علوم تجربی از تهران  گفت: من در سال آخر در روزهای مدرسه روزانه ۶ ساعت و در روزهای تعطیل حدود ۱۲ ساعت مطالعه می‌کردم.

وی بیان کرد: برای یک سال آخر به بهترین نحو ممکن درس خواندم زیرا این یک سال آخر دوران مدرسه در آینده زندگی داوطلبان تاثیر زیادی دارد.

راسخ ادامه داد: داوطلبان در هنگام درس خواندن استرس نداشته باشند، خانواده نقش بسیار مهمی در کسب موفقیت من داشتند و معتقدم که باید خانواده بستر آرامی را برای فرزندانشان فراهم کنند.

خانواده نقش مهمی در موفقیت داوطلبان دارد

سجاد لطفی٬ رتبه سوم گروه آزمایشی علوم تجربی گفت: من برای آزمون سراسری روزانه بین ۱۰ تا ۱۱ ساعت درس می‌خواندم.

وی بیان کرد: توصیه من به داوطلبان سال آینده این است که مسیری را که انتخاب کرده اند تا آخر طی کنند و معتقدم که تا لحظه آخر نباید دست از تلاش و کوشش بردارند.

لطفی افزود: خانواده نقش مهمی در موفقیت داوطلبان خواهد داشت و می توانند محیط آرامی را برای فرزندانشان در این آزمون بزرگ علمی آماده کنند.

اهمیت پیوستگی در مطالعه برای کنکور

آرتا قلعه باغی، رتبه ۶ کنکور تجربی ۱۴۰۳ هم در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد: از ابتدای سال دهم برای کنکور شروع کردم و تا زمان کنکور پیوستگی مطالعه ام حفظ شد تا توانستم به این مرحله برسم؛ بنابراین فکر می‌کنم نیاز است از همان ابتدا پیوستگی وجود داشته باشد.

رتبه ۶ کنکور تجربی که معدل نهاییش در سال آخر ۱۹/۶۶ بوده است، به گفته خود تصمیم دارد رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل اتتخاب کند.

او در توصیه‌ای مهم به داوطلبان گفت: کنکوری‌های آینده حواسشان به معدل نهایی باشد؛ چرا که سال دیگر تاثیر معدل بیشتر هم می‌شود.

آرتا قلعه باغی در پاسخ به این که چه چیزی منجر به حفظ این پیوستگی مطالعه می‌شد، بیان کرد: در این مدت به هدفم فکر می‌کردم و این که اگر به آن برسم چقدر می‌تواند برایم خوشی به همراه داشته باشد و حس خوبی داشته باشد. فکر کردن به این موضوعات باعث می‌شد پیوستگی مطالعه و تلاشم را حفظ کنم.

او درباره سختی‌های این مسیر گفت: حالت‌های بی خوابی که در این مدت برایم ایجاد شد٬ در یک مدتی آسیب زا شده بود؛ اما پس از کنکور این وضعیت درست شد.

رتبه ۶ کنکور که در مدرسه تیزهوشان مشغول به تحصیل بوده است، درمورد میزان مطالعه خود در روز عنوان کرد: سال آخر میانگین روزی ۱۲ ساعت درس می‌خواندم.

او اضافه کرد: مادر و پدرم بیشترین نقش را در این زمینه داشتند و همیشه همراهم بودند. از توصیه‌های رتبه‌های برتر سال‌های گذشته نیز استفاده می‌کردم.

قلعه باغی در پایان به پشت کنکور‌ی ها توصیه کرد: ناامید نشوید و در مسیر بمانید؛ قطعا نتیجه مورد نظر خود را دریافت می‌کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار