سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر روسیه در انگلیس: دستگیری دوروف ضربه‌ای بر آزادی بیان و رسانه هاست

سفیر روسیه در لندن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری راشاتودی گفت، دستگیری موسس پیامرسان تلگرام که در فرانسه صورت گرفته ضربه‌ای بزرگ بر آزادی بیان و رسانه‌هاست.

«آندری کلین» سفیر روسیه در لندن در مصاحبه خود با شبکه خبری راشاتودی همچنین گفت: «در مورد اتهامات علیه پاول دوروف، موسس و مدیرعمل پیامرسان تلگرام چیز‌هایی شنیده‌ام. آنها بسیار جدی هستند.»

وی افزود: «امیدوارم که دوروف توانایی دفاعی کافی داشته باشد، زیرا باید از موقعیت او بسیار جدی دفاع کرد. در عین حال، ما کاملا درک می‌کنیم که این ضربه بزرگی به آزادی مطبوعات و آزادی ترافیک اطلاعاتی است.»

به عقیده کلین، آمریکا نقش اصلی در بازداشت دوروف ایفا کرده است.

این دیپلمات روسی همچنین خاطرنشان کرد: «پاریس این کار را با توصیه خاصی از ایالات متحده انجام داده است. آنها از این پیام رسان همکاری می‌خواهند.»

وی افزود: «این پیامرسان در روسیه و سایر مناطق بسیار موفق بوده است. بله، ما از این پیامرسان استفاده می‌کنیم، بنابراین من و دیگران معتقدیم که واشنگتن، پاریس و دیگر کشور‌های غربی دوست دارند این پیامرسان را برای خود داشته باشند.»

پاول دوروف ۳۹ ساله در ۲۴ اوت در فرودگاهی واقع در حومه پاریس بازداشت شد. روز بعد مدت بازداشت او تا ۹۶ ساعت افزایش یافت.

در ۲۸ اوت، بازداشت اولیه وی به پایان رسید، وی را به دادگاه منتقل کردند و دادستان او را به شش جرم متهم کرد که شامل همدستی در مدیریت یک پلتفرم آنلاین است که معاملات غیرقانونی را در داخل یک گروه جنایی انجام می‌دهد.

طبق بیانیه دادستانی پاریس، این جرم تا ۱۰ سال زندان و ۵۰۰ هزار یورو جریمه نقدی دارد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: پاول دوروف ، تلگرام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.