سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی هرمزگان

همزمان با هفته دولت، در بیست و هفتمین جشنواره شهید رجایی، دستگاه‌ها و اداره های دولتی برتر هرمزگان معرفی شد.

 مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۱۳۰ هزار شغل در هرمزگان ایجاد شده است.

 دوستی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های دولت توجه به اشتغالزایی در هرمزگان است و اکنون آمار  مستمری بگیران بیکاری در استان نسبت به ابتدای دولت سیزدهم، ۳۱ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: همچنین مجوز جذب بیش از ۲۰ هزار نفر از نیرو‌های بومی و متخصص در صنایع استان گرفته شده است.

استاندار هرمزگان افزود: با راه اندازی هنرستان‌های جوار در استان، نیرو‌های کارآمد و بومی برای به کارگیری در مشاغل صنعتی پرورش داده می‌شوند.

دوستی با اشاره به اینکه در این مدت ۷ بندر تجاری و چند منظوره در استان به بهره برداری رسیده است افزود: اکنون صادرات کالا‌های غیر نفتی در استان از یک میلیارد و ششصد میلیون دلار در ابتدای دولت سیزدهم به سه میلیارد و دویست میلیون دلار  رسیده است.

هرمزگان اکنون رتبه ۶ در کسب درآمد و رتبه هشت در منابع تخصیصی دارد.

وی گفت: از ۱۸ آب شیرین کن در حال ساخت در دولت سیزدهم، ۱۳ آب شیرین کن راه اندازی شده است و به ۴۷۹ روستا آبرسانی شده است.

استاندار هرمزگان افزود: در حوزه بهداشت و درمان هم سه بیمارستان دیگر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد که سرانه تخت‌های بیمارستانی از یک و سه دهم درصد به یک و ۹ دهم درصد می‌رسد در حالی که سرانه ملی تخت‌های بیمارستانی درکشور یک و هشت دهم درصد است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان هم دراین مراسم با قدردانی از عملکرد خوب استاندار و مدیران جهادی استان گفت: مردم شاهد تحولات خوبی در استان هستند و جایگاه نخست در حوزه اقتصادی در کشور جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: متاسفانه پرداخت سهم مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در استان روند مطلوبی ندارد و برای جبران این عقب ماندگی نیاز به شتاب بیشتر است.

وی گفت: استان هرمزگان هنوز در رفع بیکاری و ایجاد زیر ساخت‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی و حوزه بهداشت و درمان رشد چشمگیری نداشته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه نهضت مطالبه گری در استان باید ساختار‌مند باشد افزود: در این نهضت باید قشر فرهیخته جامعه و رسانه‌ها با نقد منصفانه توسعه اقتصادی و صنعتی را شتاب بیشتری دهند.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت گفت: مسائل اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم در اولویت است و سهم اشتغال مردم هرمزگان مطلوب نیست.

احمد مرادی افزود: باید رضایت ارباب رجوع از اداره‌های دولتی ملاک ارزیابی دستگاه‌ها باشد تا نقش اداره‌ها به خوبی ایفا شود.

دیگر نماینده مردم استان در مجلش شورای اسلامی گفت: هرمزگان ناجی استان‌های کشور در تامین آب آشامیدنی و در آمد زایی است

فاطمه جراره افزود: کارمندان دولت هم مشکلات معیشتی مانند مسکن و درآمد پایین دارند که برای حل این مسائل هم باید چاره جویی کرد.

در پایان این مراسم از اداره های کل بازرسی، دیوان محاسبات، سپاه امام سجاد هرمزگان و اداره کل اطلاعات استان به عنوان دستگاه های برتر در حوزه نظارتی و امنیتی  قدردانی شد.

از شرکت برق منطقه‌ای در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، اداره کل بهزیستی در گروه سلامت و رفاه اجتماعی وسازمان صنعت معدن و تجارت استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان در گروه تولیدی قدردانی شد.

در گروه عمومی، امنیتی و قضایی از اداره کل تعزیرات حکومتی استان تجلیل شد.

شرکت آب و فاضلاب هرمزگان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم در اجرای مصوبات سفر‌های استانی رئیس جمهور برتر شناخته شدند.

در حوزه اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از دانشگاه علوم پزشکی استان قدردانی شد.

در حوزه‌های کسب رضایت مردم، اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، اجرا و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، شرکت توزیع برق استان و اداره کل شیلات هرمزگان، ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های اقتصادی، سازمان جهاد کشاورزی، بهبود فضای کسب و کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و بانک ملی تجلیل شدند.

اداره کل راه و شهرسازی در حوزه توسعه مسکن و در حوزه پژوهش و نوآوری در حل مسائل استان، پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در حوزه اطلاع رسانی و تبیین و اقناع افکار عمومی، تعامل با دستگاه‌های ملی، اداره تبلیغات اسلامی استان و تعامل با دستگاه‌های ملی و جذب منابع ملی اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری و اداره کل بنادر و دریانوردی استان برتر شناخته شدند.

از شرکت آب منطقه‌ای استان هم در استقرار چرخه بهره وری و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هم در حوزه فرهنگی، علمی و آموزشی تجلیل شد.
فرماندار شهرستان رودان و فرماندار شهرستان بندرلنگه هم به عنوان فرمانداران برتر استان معرفی شدند.

از معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، مدیر کل امور امنیتی و انتظامی، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک، مدیر کل دفتر سیاسی و تقسیمات کشوری و مدیر کل برنامه ریزی بودجه و تحول اداری استانداری استان به عنوان مدیران برتر تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.