نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال موقت آب از خط جکدان به روستای کوه حیدر بشاگرد با ۶۰ درصد پیشرفت درحال اجرا است.

سید عبدالکریم هاشمی در بازدید از طرح انتقال موقت آب از خط جکدان به روستای کوه حیدر گفت: خط انتقال موقت آب به طول ۳۰ کیلومتر از جکدان به کوه حیدر تا پایان سال به کوه حیدر می‌رسد.

سید عبدالکریم هاشمی افزود: خط انتقال دائمی ۳۰ کیلومتری آب به کوه حیدر نیز از دو سال قبل آغاز شده است و بیش از هشت کیلومتر از آن اجرا شده است.

وی گفت: این خط انتقال، آب هشت روستای کوه حیدر، درجک، براهنگ، کمدارک، بلبل آباد، کشمیگی، درمورت و دهنه سهراب را تامین می‌کند.

هاشمی افزود: ۷۰۰ روستا در شرق هرمزگان مشکل تامین آب دارند.

فرماندار بشاگرد نیز گفت: تصفیه خانه آب شرب بشاگرد در روستای وی که از سال ۹۸ آغاز شده، ۵۱ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل، ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که با تکمیل آن تولید آب از هر ثانیه ۳۰ لیتر به ۱۷۶ لیتر افزایش می‌یابد و آب مورد نیاز روستا‌های بشاگرد و بخشی از میناب را تامین می‌کند.

یعقوب دادالهی افزود: با تکمیل تصفیه خانه وی برای ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر آب تامین می‌شود و نیاز آبی شهرستان بشاگرد را برطرف می‌کند.

عبدالهی سرپرست تصفیه خانه نیز گفت: ظرفیت تصفیه خانه بشاگرد ۱۷۶ لیتر بر ثانیه است و تا پایان سال به پایان می‌رسد.

رئیس شورای اسلامی روستای کوه حیدر نیز گفت: مردم روستای کوه حیدر به صورت داوطلبانه در طرح آب رسانی مشارکت دارند و روزانه ۱۲ نفر در بحث جابجایی لوله‌ها به صورت نوبتی و ۵ نفر هم در بحث پرس لوله‌ها کمک می‌کنند.

ابراهیم زارعی افزود: روستای کوه حیدر ۱۰ سال است که با بحران بی آبی روبه روست و اکنون با تانکر آبرسانی می‌شود.


روستای کوه حیدر با حدود هزار و صد نفر جمعیت در بخش مرکزی بشاگرد واقع است و ۲۶۰ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.