در بیست و پنجمین جشنواره شهید رجایی، از دستگاه‌های برتر هرمزگان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ تجلیل شد.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان گفت: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جشنواره شهید رجایی در سطح ملی و استانی، بر اساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی است.

حمید دولتی گفت: هشت شاخص عمومی برگرفته از سیاست‌های ابلاغی نظام اداری، برنامه جامعه نظام اداری، قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر اسناد و قوانین مرتبط با نظام اداری است.

او گفت: شاخص‌های اختصاصی نیز متناسب با شرح وظایف، ماموریت‌ها و تکالیف تخصصی هر دستگاه اجرایی تعیین شده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان گفت: همچنین دستگاه‌های اجرایی در شاخص‌هایی از جمله برنامه‌های توسعه استان، اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، فقر زدایی و خدمات رسانی در بحران‌های طبیعی، اجرا و تحقق شعار سال و حقوق شهروندی و مبارزه با مفاسد اقتصادی ارزیابی شده اند.

دولتی گفت: ۵۷ دستگاه اجرایی هرمزگان در این جشنواره شرکت کردند.

او گفت: میانگین شاخص‌های عمومی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود هشت درصد رشد و بهبود یافته است.

بر اساس این شاخص‌ها سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و اداره کل شیلات استان، دستگاه‌های برتر در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی بودند.

در گروه آموزش - پژوهشی و فرهنگی، اداره‌های کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش هرمزگان دستگاه‌های برتر معرفی شدند.

در گروه تولیدی و خدماتی، اداره کل امور مالیاتی و سازمان جهادکشاورزی هرمزگان و در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت، شرکت برق منطقه‌ای عنوان برتر را کسب کردند.

دستگاه‌های اجرایی برتر در بخش سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و در بخش عمومی و قضایی نیز اداره کل منابع طبیعی و اقتصاد و دارایی استان معرفی شدند.

در اجرای برنامه‌های تامین امنیت عمومی، حقوق شهروندی و مبارزه با مفاسد اقتصادی، اداره کل اطلاعات استان، دادستانی بندرعباس و نیروی انتظامی برتر معرفی شدند.

در بخش فقرزدایی و خدمات رسانی در بحران‌های طبیعی از سپاه امام سجاد هرمزگان، منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و قرارگاه مدینه منوره قدردانی شد.

دستگاه‌های اجرایی برتر استان در اقدامات توسعه‌ای و اجرای مصوبات سفر استانی رئیس جمهور، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، شرکت آب و فاضلاب و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بودند.

دستگاه‌های اجرایی برتر در اجرا و تحقق شعار سال، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و جمعیت هلال احمر معرفی شدند.

در بخش توانمند سازی جامعه هدف و توسعه و بهبود فضای کسب و کار، اداره کل کمیته امداد استان و در بخش اقدامات برجسته برای تحقق برنامه‌های دولت اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برتر بودند.

در شاخص ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پالایش نفت بندرعباس و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اداره کل گمرکات استان برتر معرفی شدند.

در جشنواره شهید رجایی همچنین از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان و فرماندار بندرعباس تجلیل شد.

استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: به دستگاه‌های اجرایی که در شاخص‌های عمومی و اختصاصی عملکرد ضعیفی داشتند اخطار‌های لازم صادر شده است و این مدیران برکنار و قطعا نسبت به جایگزینی آنان اقدام خواهد شد.

مهدی دوستی گفت: مدیری که عملکرد ضعیفی دارد باید به فکر اصلاح آن باشد.

او گفت: بازدید‌های سرزده از ادارات را برای افزایش تکریم ارباب رجوع افزایش می‌دهیم.

استاندار هرمزگان گفت: امسال تکریم ارباب رجوع و مبارزه با فساد در اولویت است.

دوستی گفت: با مدیرانی که نمیتوانند در دستگاه‌های اجرایی خود فساد را ریشه کن کنند برخورد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز گفت: اقدامات ماندگار، زودبازده و اهتمام به کار‌هایی که مربوط به اقشار ضعیف جامعه است باید بیشتر مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: تلاش شود دستگاه‌های اجرایی امسال نسبت سال گذشته شاخص‌های خدمت را ارتقا دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.