سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه، سرایان و عشق آباد در مجلس:

فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی، اولین محور سیاستگذاری در حوزه انتخابیه است

نصیری گفت: ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی در حوزه معدن، صنعت و کشاورزی داریم که برای سیاستگذاری مناسب، باید این ظرفیت‌ها را فعال کرد.

نصیری نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه، سرایان و عشق آباد در مجلس شورای اسلامی در برنامه میز خبر صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: بزرگترین ظرفیت این حوزه انتخابیه، ظرفیت انسانی است که اگر بالفعل شود، امور عقب مانده اجرایی می‌شود.

او با اشاره به اینکه ۵۰ درصد وسعت استان در این حوزه انتخابیه قرار دارد، افزود: باید ظرفیت‌های اقتصادی، صنعتی و معدنی استان را فعال کرد؛ بنتونیت سرایان و دیگر ظرفیت‌ها می‌تواند به توسعه استان و کشور منجر شود.

نصیری اظهار کرد: نیروگاه زغال سنگ طبس که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، می‌تواند ۵۶۰ مگاوات برق کشور را تأمین کند و این به معنای استفاده از ظرفیت‌ها است که می‌تواند به کشور نیز کمک کند.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه، سرایان و عشق آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین سیاستگذاری این است که ظرفیت‌های اقتصادی فعال شود، بیان کرد: ۷۶ درصد کک و حدود ۹۰ درصد زغال حرارتی در طبس وجود دارد که ظرفیتی عظیم برای استفاده است.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به کارخانه منیزیم فردوس گفت: تا امروز ۱۵ جلسه برای این مجموعه تشکیل شده و بانک صنعت و معذن اعتباری بالای ۱۰۰ میلیارد تومان برای این کارخانه پیش بینی کرده تا احیای کارخانه صورت گیرد؛ هم اکنون منتظر جلسه ستاد تسهیل تولید استان هستیم که باید در آن بدهی‌ها و مسائل مربوط به نقدینگی بررسی شود.

نصیری ادامه داد: قرار است یک سال استمهال برای پرداخت بدهی‌ها داده شود تا بتوان کارخانه را دوباره به رونق رساند.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه، سرایان و عشق آباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت راه آهن طبس تصریح کرد: باید قطار گردشگری در این منطقه داشته باشیم و به دنبال ارتقای واگن‌هایی هستیم که از این منطقه عبور می‌کنند.

او با اشاره به وضعیت نهضت ملی مسکن در طبس گفت: حدود ۸ هزار واحد مسکونی زمین‌های آن آماده شده و اقدامات بسیار خوبی در این حوزه در حال انجام است و وزیر راه و شهرسازی نیز به دنبال اقدام جهادی در این بخش است که ادامه یابد.

نصیری در خصوص شهرستان تازه تأسیس عشق آباد عنوان کرد: کشاورزی و معادن ظرفیت‌های عالی برای توسعه اقتصادی این شهرستان است و باید زنجیره تولید را تکمیل کرد.

دلیل قطعی برق روزهای گذشته چه بود؟

دادگر مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی نیز در این برنامه با اشاره به قطعی برق در برخی مناطق استان گفت: با تداوم گرمای هوا در استان و رشد غیرمتعارف مصرف، شبکه برق رکورد‌های جدیدی را ثبت کرد.

او افزود: اقدامات زیادی در بخش مدیریت مصرف صورت گرفت، اما نیروگاه‌هایی که با فشار حداکثری فعالیت می‌کردند، به دلیل همین فشار از مدار خارج می‌شوند و به دلیل تراز پایین آب در نیروگاه‌های برق آبی، بهره خاصی از این طریق نمی‌توان برد.

دادگر بیان کرد: دلیل قطعی‌ها انسانی و کم کاری نبوده بلکه به دلیل فشار بر شبکه بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.