سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار بورل درباره یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تبعات یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی هشدار داد.

رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر به طور پیوسته از یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی حمایت کرده است. این در حالی است که به تازگی وزیر میراث فرهنگی این رژیم اقدام به تخصیص بودجه برای حمایت از این اقدامات کرده که خشم فلسطینیان و جامعه مسلمین را به همراه داشته است. 

به گزارش الجزیره، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) درباره اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی که با هدف تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی انجام می‌شود، هشدار داد. 

بورل در این باره گفت: اقدامات اخیر اسراییل در نقض وضعیت موجود مسجد الاقصی در کرانه باختری اشغالی که از سوی شهرک نشینان و وزرای کابینه نتانیاهو از جمله ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم انجام می‌شود می‌تواند ثبات منطقه را به خطر بیاندازد. 

این مقام اروپایی در ادامه خاطر نشان کرد: من با درخواست ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن که خواستار اقدامات جامعه بین المللی به منظور پایان بخشیدن به اقدامات اسراییل در مسجد الاقصی شد، موافق هستم. این اقدامات مغایر با قوانین بین المللی است. 

براساس قوانین بین المللی، اردن متولی مسجد الاقصی و اماکن مقدس اطراف آن است و تنها مسلمانان اجازه عبادت در این مکان را دارند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.