سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهرستان خوسف مطرح کرد

از دست پر شهرستان خوسف در هفته دولت تا تأمین زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه گذار

حسینی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان طرح در هفته دولت در خوسف کلنگ زنی و افتتاح شده و به دنبال ارتقای زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه گذار هستیم.

حسینی فرماندار شهرستان خوسف در برنامه پرسمان صدا و سیمای خراسان جنوبی با گرامیداشت هفته دولت گفت: بیش از هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان طرح‌هایی است که در هفته دولت امسال به بهره برداری رسیده و یا کلنگ آن‌ها به زمین خورده است.

او به طرح‌های شاخص افتتاحی اشاره کرد و افزود: شرکت فولاد پیشروی خوسف یکی از این طرح‌ها است که با سرمایه گذاری سرمایه گذار چینی به بهره برداری رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه اول میزان اکتشافات معدنی را در استان در اختیار دارد، اظهار کرد: با رونق این حوزه و سرمایه گذاری در آن، افق‌های روشنی برای شهرستان متصور خواهد بود.

فرماندار شهرستان خوسف بیان کرد: کلید زدن شهرستان گلخانه‌ای خوسف ایده‌ای است که مطرح شده و طرحی است که با همکاری مجموعه‌های مختلف به پیش می‌رود که تا ۷۰ درصد کاهش مصرف آب را در پی خواهد داشت و در اکبریه، اصغریه و سرچاه عماری نمونه آزمایشی این طرح اجرا خواهد شد.

او تصریح کرد: در کنار این طرح، طرح‌های دیگری نیز مطرح شد که یکی از آن‌ها بازار محلی آب است؛ یعنی وقتی کشاورز کاهش مصرف آب داشته باشد، می‌تواند این آب را به صنعت بفروشد.

حسینی با اشاره به شهرک خورشیدی خوسف به عنوان اولین شهرک خورشیدی استان عنوان کرد: پارسال کلنگ زنی این مجموعه انجام شد و به زودی زمین‌ها تعیین تکلیف می‌شود؛ یک سرمایه گذار برای تأمین هزار مگاوات برق در هزار هکتار اعلام آمادگی کرده است و این سرمایه گذاری‌ها و سپردن طرح‌ها به بخش خصوصی در شهرستان‌هایی مانند خوسف نیز شدنی است.

فرماندار شهرستان خوسف ادامه داد: برای تأمین زیرساخت‌های صنایع، احداث پست ۱۳۲ کیلوولت برق در شهرستان صورت گرفته و تأمین پساب فاضلاب برای صنایع نیز در مراحل پایانی قرار دارد که تأمین این زیرساخت‌ها سبب شوق سرمایه گذار برای کار می‌شود.

او گفت: در ۲ سال گذشته ۷۷ کیلومتر خط انتقال و اصلاح شبکه آب و فاضلاب در شهرستان صورت گرفته که ۵ برابر سال‌های گذشته است و در بسیاری از نقاط شهرستان، تنش‌های آبی کاهش چشمگیری داشته است.

حسینی با بیان اینکه ۲۴ درصد ظرفیت تولید تخم مرغ در شهرستان افزایش یافته است، بیان کرد: پارسال بیش از ۶.۵ میلیون جوجه گوشتی در مرغداری‌ها ریخته شد و تمامی مرغداری‌ها فعال شدند.

فرماندار شهرستان خوسف بیان کرد: در حوزه روکش آسفالت راه‌های روستایی به ۷۵ کیلومتر در پارسال رسیدیم و امسال تاکنون ۵۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و پارسال نسبت به سال ۱۴۰۱، بیش از ۴۵ درصد افزایش آسفالت معابر روستایی را شاهد بوده ایم.

او به افتتاح بیمارستان خوسف نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال این هستیم که کلینیک ویژه نیز برای این بیمارستان راه اندازی شود و در حال پیشرفت است.

حسینی با اشاره به اینکه به اندازه جمعیت خوسف، واگذاری زمین در نهضت ملی مسکن انجام شده است، گفت: آماده سازی‌ها در حال انجام است و مشکلی در این حوزه وجود ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.