مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌ جنوبی گفت: برنامه این است که با طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا تا پایان سال به تولید بیش از یک تن طلا در استان دست یابیم.

آریانفر مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی در رابطه با ظرفیت‌های معدنی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی به عنوان یکی از قطب‌های معدنی کشور شناخته می‌شود.

او با بیان این که خراسان‌جنوبی چهارمین و یا پنجمین استان معدنی کشور است، افزود: از مجموع ۶۳ نوع ماده معدنی در کشور ۵۸ نوع ماده معدنی در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

آریانفر بیان کرد: خراسان‌جنوبی در تولید برخی از مواد معدنی منحصر به فرد در کشور بوده و بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از ذخایر معدنی کشور در این استان واقع شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی عنوان کرد: استان در تولید ماده معدنی منیزیت ۱۹۰ درصد، بیش از حدود ۸۵ درصد بنتونیت که پرکاربردترین ماده معدنی روی کره زمین بوده و در بحث سنگ‌های ساختمانی جزو ۴ استان برتر کشور است.

او تصریح کرد: خراسان‌جنوبی در زمینه زغال سنگ ۷۶ درصد ذخایر این ماده معدنی کشور را دارا است.


بیشتر بخوانید


آریانفر با اشاره به این که پهنه‌های فلزی بسیار خوبی به خصوص طلا و مس که ذخایر بسیار ارزشمندی است در خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: در بحث مطالعات اکتشافی، خراسان‌جنوبی جزو اولین استان‌هایی در کشور بوده که سازمان ایمیدرو و وزارت صمت آن را مورد مطالعه قرار داده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی ادامه داد: نواحی مزیت‌دار معدنی استان شناسایی شده و در حال حاضر یک سری بسته‌های سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف معدنی تهیه شده که می‌تواند در اختیار شرکت‌های سرمایه‌گذار قرار گیرد تا قابلیت‌های استان را بهتر شناخته و براساس آنها تصمیم‌گیری کنند.

او با اشاره به این که مهمترین پیشران اقتصادی استان معادن آن است، گفت: بنابراین باید ظرفیت معدنی را در جهت توسعه استان به کار گرفته و بتوانیم با استفاده از آن به منظور توسعه خدمات جاده‌ای، بهداشتی، آموزشی و منابع آب بکوشیم.

آریانفر با بیان اینکه استان حدود ۷ معدن طلا دارد که پارسال حدود۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم شمش طلا از این معادن تولید شده است، افزود: برنامه این است که با طرح‌های توسعه‌ای که صورت گرفته تا پایان سال به تولید به بیش از یک تن طلا در استان دست یابیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی عنوان کرد: ظرفیت‌های خراسان‌جنوبی بسیار زیاد بوده که بخش معدن تنها گوشه‌ای از آن است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار