سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنوز بیش از ۵۰۰ هزار زائر در کشور عراق باقی مانده‌اند

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: تاکنون ۲ میلیون و ۷۳۸ هزار زائر اربعینی از پایانه‌های مرزی ۶گانه به کشور بازگشته‌اند.

مهدی مخبر، معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تا به امروز بخش عمده‌ای از زائران از پایانه‌های  مرزی به کشور بازگشته‌اند، گفت: بیشترین بازگشت زائران از مرز‌های مهران و شلمچه بوده است که طبق آمار‌ها به عنوان شلوغ‌ترین مرز به شمارمی‌روند.

وی ادامه داد: از ۲۴ مرداد تاکنون  تعداد خروج زائران از پایانه‌های مرزی ۳ میلیون و ۲۹۷ هزار نفر بوده که از این تعداد ۲ میلیون و ۷۳۸ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند و میزان انباشت زائران در کشور عراق هم تا ساعت ۲۴ شب گذشته، ۵۵۸ هزار نفر بوده که بخش دیگری از زائران هم تا عصر امروز به کشور بازخواهند گشت.

مخبر اظهار کرد: سایر زائران هم طی روز‌های پایانی ماه صفر به کشور بازخواهند گشت و عملا تا یکی دو روز آینده پرونده سفر‌های اربعین بسته خواهد شد و در حال حاضر تعداد زائرانی که در کشور عراق هستند نسبت به روز‌های گذشته روند کاهشی داشته است.

او با بیان اینکه بخش عمده‌ای از زائران از پایانه شهید سلیمانی و از طریق اتوبوس و بخش دیگری از زائران هم از طریق خودرو‌های شخصی به کشور بازگشته‌اند، گفت: طبق آمار‌ها سهم پایانه مهران از بازگشت زائران اربعین ۵۰ درصد، سهم پایانه شلمچه ۲۶ درصد و سهم پایانه مرزی خسروی هم نسبت به سال گذشته افزایش داشته و به ۱۴ درصد رسیده است.

خبرنگار: محبوبه کباری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.