سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حال رایزنی با ترکمنستان برای راه‌اندازی منطقه آزاد اقتصادی مشترک هستیم

استاندار گلستان از دریافت مجوز صادرات کالا‌های تجاری از منطقه آزاد اینچه برون خبر داد و گفت: در حال رایزنی با ترکمنستان برای راه‌اندازی منطقه آزاد اقتصادی مشترک هستیم.

علی محمد زنگانه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از منطقه آزاد اینچه برون به عنوان دروازه ورود به آسیای میانه یاد می‌شود، گفت: مطالعات این طرح در سه فصل انجام شده و چشم‌انداز آن ایجاد ۴۷ هزار شغل و استقرار هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی با راه اندازی این منطقه است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه‌برون افزایش سه برابری ارزش افزوده بخش صنعتی استان را به دنبال دارد، افزود: همچنین با راه‌اندازی این طرح، تبادل بار جاده‌ای به ۶.۳ میلیون تن می‌رسد.

استاندار همچنین درباره طرح گردشگری آشوراده گفت: کار‌های مقدماتی برای اجرای این طرح انجام شده و فقط عقد قرارداد سرمایه گذاری باقی مانده است.

روند احیای خلیج گرگان هم سوال خبرنگاران بود که استاندار با بیان اینکه مرگ خلیج گرگان، مرگ محیط زیست و کشاورزی استان را رقم می‌زند، افزود: علاج‌بخشی خلیج گرگان ۱۶ مداخله دارد و در صدر آن، برقراری فوری ارتباط بین خلیج گرگان و دریای خزر در دستور کار قرار داشت که با اقدامات انجام‌شده، خلیج گرگان از حالت بحرانی خارج شده و تکمیل این پروژه باید در دستور کار دولت چهاردهم باشد.

استاندار گلستان با بیان اینکه خلیج گرگان هشت هزار صفحه مطالعه دارد، افزود: ما برنامه ستاد ملی تالاب‌ها را از قفسه‌ها خارج کردیم و خلیج گرگان اکنون احیا شده است.

استاندار همچنین در پاسخ به خبرنگاری که از او درباره مشکلات زیست محیطی کارخانه ید (کانسار خزر) پرسیده بود گفت: قبل از اینکه شیوه دفع شورابه این کارخانه را مشخص کنند مجوز را صادر کردند، این کار ۳۰۰ هکتار آلودکی زیست محیطی به وجود آورد، و اگر وادارم کنند در این زمینه افشاگری بیشتری خواهم کرد.

زنگانه ادامه داد: این کارخانه مکلف شد تزریق در اعماق را انجام دهد و تبخیر مکانیکی را انجام دهد و مشکلی که وجود دارد چاه‌های آرتیزین است که اثربخشی تزریق در اعماق را کاهش می‌دهد.

او گفت در این زمینه باید نیمه پر لیوان را هم ببینیم، صاحب این کارخانه چند نیروگاه برق در مناطق محروم گلستان راه اندازی کرد، این کارخانه همچنین با خام فروشی نکردن و فرآوری آن در راه اشتغال گلستانی‌ها گام برداشت.

توزیع عادلانه تسهیلات بانکی موضوع دیگری بود که استاندار به آن پاسخ داد و گفت ما تمرکز زدایی کردیم و با توزیع عادلانه منابع بود که توانستیم ۱۳۸ واحد تعطیل را فعال کنیم.

استاندار گلستان همچنین به سوء‌مدیریت جهاد کشاورزی در پرداخت مطالبات کلزاکاران گلستانی اشاره کرد و گفت: کارخانجات روغن‌کشی ما در این مساله جهاد کردند، اگر تلاش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نبود حیثیت وزارت جهاد کشاورزی زیر سوال می‌رفت.

استاندار گلستان جلسه امروز را با یک قدردانی تمام کرد، قدردانی از صدا و سیما و همه رسانه‌های گلستان که ۹۹ درصد آنها دلسوز توسعه گلستان بودند و کارشان را به نحو احسن انجام دادند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.