سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب نماز جمعه تهران:

ولایت مداری در راس امور کشور است

دولت جدید که با همراهی کامل مجلس شورای اسلامی کابینه اش در حد کمال در اختیارش هستند امیدوارم در تراز شهید رئیسی باشند.

 حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در مصلای امام خمینی (ره) گفت:کسی که بر هوس خود پیروز شود، جلوی زیاده‌خواهی نفس را می‌گیرد. کنترل زبان، پاکی چشم، پاکی دست و آلوده نکردن زندگی به نجاست و گناه موجب می‌شود که آن فرد قهرمان شود.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: ایام، ایام اربعین سیدالشهدا است. اربعین برای آنان که اهل سیر و سلوک هستند و برای عارفان و صاحب‌دلان جایگاه خاصی دارد.

وی افزود: در ابتدا به مناسبت پدیده الهی جدید که نقطه عطفی در تاریخ دلدادگی به خدا و اولیای خدا است، عنوان می‌کنم. حرکت اربعینی را که بدون برنامه ریزی در فضای خودجوش شکل می‌گیرد می‌توان عظمتی بزرگ نامید. برای این حرکت عزت ساز و جمعیتی چند میلیونی که در هیچ جای دیگر شبیه آن را نمی‌بینید و از خداوند تشکر می‌کنیم. 

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: از پرچم دار جبهه دیانت و فرهنگ و تمدن و انقلاب و جهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی که طراح امور همه امور جبهه انقلابی هستند نیز ممنونیم. در آخر هم از همه مردم که در این مانور اقتدار و عزت شرکت کردند همچنین دولت کشورمان در این حرکت بزرگ راهپیمایی اربعین تلاش‌های فراوانی داشتند تشکر می‌کنم. همچنین از مردم و دولت عراق و حشدالشعبی هم که با تمام وجود برای زائران حضرت سید الشهدا مایه می‌گذارند بسیار ممنونینم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به یاد شهید رئیسی و هیئت همراهش گفت: عظمتی که بعد از شهادت شهید رئیسی عزیز دیدیم. بسیار با ارزش است. در هر کشوری وقتی رئیس جمهوری برکنار میشو د ویا از بین می‌رود مملکت با مشکل مواجه می‌شود. اما رئیس جمهور شهید ما ویژگی‌های با ارزشی داشت، او مردمی و خدا گرا و ولایت مدار و مردم دار بود. شهید رئیسی خود را قطره‌ای در کنار مردم می‌دید. شعار نمی‌داد و یه لحظه هم خود را نمی‌گرفت و عاشق بود و دلیلی این عشق هم خستگی ناپذیری وی بود.

صدیقی ادامه داد: وی در همین مدت کوتاهی که رئیس جمهور کشورمان بود تنها به مردم فکر می‌کرد و به حاشیه‌ها و ناسزا‌ها خود را معطل نکرد و پاسخ نداد و سرگرم خدمت و عشق به خدمت بود و نتیجه‌ای که خدا به او داد خلعت شهادت بود. چنین رئیس جمهوری از دست ما رفت و او نعمت و چراغی برای ما بود که خائن در کنار خود نمی‌آورد. اما بنازم به رهبری و ولایت فقیه، کشور ما یک روز هم معتل نبود و بحرانی پیش نیامد، و همان روز‌ها رهبری مسئولین را جمع کردند که نباید هیچ کاری زمین بماند. 

وی ادامه داد: طی پنجاه روز مقدمات انتخابات انجام شد و انتخابات در اوج آرامش آغاز شد و مجس شورای اسلامی و مجلس خبرگان کار خودرا اغاز کردند و همه این اقدامات در نهایت صحت و سلامت عملی شد. این حرکت بزرگ و افتخار عظیمی برای کشور ما است؛ و این دولت جدید که با همراهی کامل مجلس شورای اسلامی کابینه اش در حد کمال در اختیارش هستند امیدوارم در تراز شهید رئیسی باشند.

صدیقی گفت: هر ریبس جمهوری در مبنای ولایت امام زمان خدمت کند او سرافراز در میان مردم و سربلند در محضر شهدا خواهد بود و اگر خدایی نخواسته زاویه‌ای باشد ضرر تنها برای رئیس جمهور نیست بلکه ضرر، ضرری برای مردم است.

خطیب نماز جمعه تهران در انتها گفت: ولایت مداری در راس امور کشوراست. مردم عزیز دیدید که حضرت آقا و شهید رئیسی ددغه معیشتی داشتند، آن‌ها به ساخت زیر ساخت‌ها پرداختند و می‌دانستند شما اهل تحمل هستید. باید خدمات شهید رئیسی بشتر باز گو شود که البته در آن مدت شهادت ایشان بخشی از خدمات این هید بزرگوارو دولت همراه او و معاونین او مانند دکتر مخبر که نقش پر رنگی را در این مدت ایفا کردند بازگو شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.