سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ۱۷ منطقه آذربایجان‌غربی

معاون تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ۱۷ منطقه استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در بیش از ۱۷ نقطه با طول مسیر حدود ۵۰ کیلومتر در سطح استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رحمان خضرلو افزود: دراین پیاده روی بیش از ۱۱۰ موکب برای پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی ویژه خانواده ها، نوجوانان، جوانان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) آماده و مهیا شده است.

وی اظهار کرد: پیاده‌روی و اجتماع جاماندگان اربعین حسینی (ع) به صورت مردمی و با مشارکت تمامی دستگاه‌ها، سازمان‌های دولتی تشکل‌ها و هیئات مذهبی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی  با دعوت از مردم  استان دراین پیاده روی گفت: مسیر حرکت و اجتماع مردم ارومیه از میدان شهدا تا مزارشهدا باغ رضوان، خوی از میدان ولیعصر تا گلزار شهدا، چالدران از مسجد صاحب الزمان تا مقبره سید صدر الدین، ماکو از مسجد محله تازه تا مسجد جامع، تکاب از خیابان انقلاب مقابل شهرداری تا مصلای حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و سلماس از فلکه یادبود تا گلزار شهدا خواهد بود.

حجت الاسلام خضرلو ادامه داد: پیاده روی جاماندگان اربعین در میاندوآب نیز از حوزه علمیه خواهران تا مزار شهدای گمنام، نقده از روبروی شهرداری (میدان امام خمینی فلکه شهرداری) تا مزار شهدا، محمدیار از شهرداری تا روبروی پلیس راه نقده مهاباد، شاهین‌دژ نیز مراسم عزاداری و محفل جاماندگان اربعین حسینی اذان مغرب در حسینیه مزار مطهر شهدای گمنام و اجتماع مادران و کودکان مسجد سیدالشهدا (ع) برگزارمی شود.

وی ادامه داد: در شهرستان شوط هم از مسجد رسول اکرم (ص) تا مسجد جامع، چایپاره از مسجد جامع قره ضیاءالدین تا مزار شهدای گمنام (پارک ملت)، پیرانشهر تجمع جلوی موکب اهل سنت در کارخانه قند، باروق از امام زاده غریب تا گلزار شهدا، چهاربرج از میدان امام خمینی (ره) تا بقعه تاج الدین و در بسیاری از بخش ها، روستا‌ها و مناطق هم پیاده روی به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خضرلو افزود: پیاده روری جاماندگان شهرستان ارومیه یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ عصر از میدان شهدا تا مزارشهدا بوده و اتوبوس‌ها و وسایل نقیله شهری برای رفت و برگشت و پارکینگ برای پارک وسایل نقلیه هماهنگ شده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهارکرد: شعار اربعین امسال «کربلا طریق الاقصی» است و با توجه به اهمیت ابعاد فرهنگی و تبلیغی اربعین و انتقال پیام حرکت عظیم اربعینی به سراسر جهان و عدم امکان حضور بسیاری از عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) در پیاده روی نجف تا کربلا مراسم پیاده روی جاماندگان مثل سال‌های قبل، امسال نیز برگزار خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.