سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات بیش از ۹۵۰ هزار قطعه «تخم چشم‌زده» ماهی قزل‌آلا از اصفهان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار قطعه «تخم چشم‌زده» ماهی قزل‌آلا از اصفهان صادر شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:  از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۵۰ هزار قطعه «تخم چشم‌زده» ماهی قزل‌آلا از استان اصفهان  به خارج از کشور صادر شده است.

محمدرضا عباسی افزود: تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا یک محصول راهبردی در تامین گوشت سفید و پرورش آبزیان به‌شمار می‌رود و استان اصفهان از جمله کانون‌های تولید آن در کشور است.

او اظهار کرد: نخستین محموله تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا صادراتی استان به خارج از کشور مربوط به سال قبل بود و از آن زمان تاکنون چهار نوبت صادرات داشتیم.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: صادرات چند باره در حالی تحقق پیدا کرده است که پیش‌تر هر ساله میلیون‌ها تخم چشم‌زده از کشور‌های مختلف وارد می‌شد.

عباسی خاطرنشان کرد: تولید این محصول تا حد زیادی سبب کاهش وابستگی به واردات، خروج ارز از کشور و نقص در تولید و پرورش ماهی پروار شده است.

او گفت: مرکز اصلاح نژاد و مرکز دانش بنیان «نگین شایان» شهرستان فریدونشهر در غرب اصفهان از جمله فعالان اصلی استان و کشور است و همه ساله محصولاتی از این دست را به خارج صادر می‌کند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود:این مجموعه  سال قبل بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه تخم چشم‌زده تولید کرد و از ابتدای امسال تاکنون نیز بیش از ۵۰ میلیون قطعه از این محصول را تولید کرده و در اختیار مراکز پرورش آبزیان کشور قرار داده است.

 به تخم‌های لقاح یافته ماهی قزل‌آلا که به اندازه کافی رشد کرده و آماده جابه‌جایی است، تخم چشم‌زده گفته می‌شود.


منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.