سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیادمسکن آذربایجان‌غربی گفت: ۵ هزار واحد مسکونی روستایی با اعتبار ۸۶۰ میلیارد تومان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

علیرضا مقدم مدیرکل بنیادمسکن آذربایجان‌غربی گفت: در هفته دولت امسال، طرح هادی و آسفالت معابر روستایی در ۱۱۴ روستا به ارزش ۱۶۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی اضافه کرد: در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ منزل مسکونی در مناطق زلزله‌زده خوی بازسازی شده که از این تعداد هزار و ۸۰۰ واحد با ۷۳۹ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مقدم با اشاره به واگذاری ۳۰۰ قطعه زمین در قالب نهضت ملی مسکن در بوکان در هفته دولت، ادامه داد: بهره‌برداری ساختمان اداری بنیاد مسکن سردشت از دیگر طرح‌های هفته دولت است.

مدیرکل بنیادمسکن آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بازنگری طرح‌های هادی روستایی هر ۱۰ سال یکبار انجام می‌شود، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم در ۶۴۰ روستا این بازنگری انجام شده است. 

مقدم با اشاره به اینکه شاخص برخورداری روستا‌های استان در طرح هادی پیش از دولت سیزدهم ۳۵.۵ درصد بود، در ادامه گفت: در دولت سیزدهم، ۹۱۰ طرح طرح هادی در ۵۸۰ روستای استان اجرا شده که از این تعداد روستا، طرح هادی در ۲۴۶ روستا برای نخستین بار اجرا شده است. 

وی با بیان اینکه درحال حاضر شاخص برخورداری روستا‌ها در طرح هادی به ۴۷ درصد رسیده، افزود: طرح هادی در ۵۳ درصد از روستا‌های استان اجرا نشده که نیازمند تأمین اعتبارات است.

مقدم در خصوص پاسخ به استعلامات بنیادمسکن هم افزود: در دولت سیزدهم به ۹۱ هزار و ۲۵۳ فقره استعلامات توسط بنیاد مسکن پاسخ داده شده است.

مدیرکل بنیادمسکن آذربایجان‌غربی با اشاره به صدور سند روستایی هم گفت: در دولت سیزدهم ۱۳ هزار و ۷۸۴ جلد سند واحد مسکونی به روستاییان تحویل داده شده که درصد برخورداری در حال حاضر به ۷۸ درصد رسیده است.

وی همچنین با اشاره به مقاوم‌سازی مسکن روستایی اظهار کرد: از ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکن روستایی استان، ۹۳ هزار و ۷۱ واحد روستایی (۳۶ درصد)، مقاوم‌سازی شده و امسال هم مقاوم‌سازی ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی هدف‌گذاری شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.