مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: شاخص اجرای طرح هادی روستایی در استان طی ۲ سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته و مجموع روستا‌های بهره‌مند از این طرح به هزار و ۱۵ روستا رسیده است.

جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی شاخص اجرای طرح هادی در استان، گفت: در حال حاضر شاخص اجرای این طرح در استان به ۴۶.۸ درصد رسیده که امیدواریم در آینده به حدود ۵۰ درصد نیز برسانیم.

وی اضافه کرد: در طرح هادی روستایی ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد‌های مختلف از قبیل مسکونی و نیازمندی‌های عمومی روستایی تعیین می‌شود.

برزگر ادامه داد: اجرای ۱۳۴ طرح هادی روستایی جدید نیز در مناطق مختلف استان با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریالی آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: طرح هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستا‌ها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی و هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان و خدمات محیط زیستی و عمومی اجرا می‌شود.

به گفته برزگر، در ۲ سال گذشته ۷۷۸ پروژه عمرانی روستایی از قبیل اجرای طرح هادی و آسفالت معابر با اعتباری بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در روستا‌های استان اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.