سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح آبرسانی به مرزن‌آباد، چالوس و نوشهر

۱۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل فاز نخست طرح آبرسانی به مرزن‌آباد، چالوس و نوشهر نیاز است.

افراسیاب میرزایی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: عملیات اجرایی فاز نخست طرح ملی آبرسانی به مرزن‌آباد، چالوس و نوشهر با صرف ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل این فاز به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او با بیان این‌که فاز نخست طرح آبرسانی به مرزن‌آباد، چالوس و نوشهر شامل خط اصلی انتقال آب، سامانه تامین آب و ساخت تصفیه‌خانه اضطراری است، افزود: عملیات اجرایی سازه سامانه تامین آب این طرح به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی رسیده و در آستانه تکمیل قرار دارد.

میرزایی گفت: برای اجرای این فاز یک خط انتقال ۲۸ کیلومتری با لوله فولادی به قطر ۱۲۰۰ میلیمتر طراحی شده که تا کنون ۱۲ کیلومتر لوله مورد نیاز خریداری شده و ۹ کیلومتر از لوله‌گذاری نیز انجام شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود:در این خط انتقال پنج مورد لوله‌گذاری از زیر جاده باید انجام شود که تا کنون ۲ مورد انجام شده است.

میرزایی با بیان این‌که سه شرکت با مجموع هفت هزار میلیارد ریال قرارداد با شرکت آب منطقه‌ای مازندران برای اجرای خط اصلی انتقال همکاری دارند، گفت: در حال حاضر ۲ شرکت پیمانکار مشغول انجام عملیات اجرایی طرح هستند و یک شرکت نیز به عنوان تامین‌کننده لوله با شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرارداد دارد.

او یکی از دلایل طولانی شدن فرآیند اجرایی این طرح را قرار داشتن خط انتقال در حاشیه جاده چالوس و آزادراه تهران شمال و عبور از بستر رودخانه عنوان کرد و افزود: اجرای عملیات عمرانی در کنار جاده پرتردد چالوس معمولا با برخی محدودیت‌ها همراه است که سرعت پیشرفت فیزیکی را کاهش می‌دهد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت:عبور خط انتقال از بستر رودخانه چالوس و همچنین زمین‌های شخصی نیز یکی دیگر از عوامل سرعت پایین اجرای عملیات است.

میرزایی افزود: در برخی نقاط عملیات اجرایی به دلیل فرآیند اداری اخذ مجوز از دستگاه‌های اجرایی و استملاک یا رفع تصرف برای مدتی متوقف می‌شود. این روند در کنار کمبود منابع اعتباری سبب شده که سرعت اجرای عملیات مطابق برنامه‌ریزی اولیه پیش نرود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.