سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۳ درصدی تصادفات جرحی در چهارمحال و بختیاری

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری از افزایش ۲۳ درصدی تصادفات جاده‌ای منجربه جرح و مصدومیت در استان خبرداد.

سرهنگ غلامعلی نوربخش با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی در محور‌های برون شهری چهارمحال و بختیاری طی چهار ماهه نخست امسال، اظهار داشت: تصادفات جرحی ۲۳ درصد افزایش یافته است که دلیل آن ناشی از افزایش تردد‌ها به واسطه مسافرت‌های دسته‌جمعی در فصل تابستان است، مثلاً زمانی که تصادفی اتفاق می‌افتد حدود چهار نفر در یک خودرو مجروح می‌شوند.

وی افزود: در حال حاضر عمده دلیل وقوع تصادفات در محور‌های استان به ویژه در فصل تابستان، خستگی و خواب‌آلودگی و سپس سرعت غیرمجاز است.

سرهنگ نوربخش با بیان اینکه واژگونی خودرو در حوزه برون شهری بیشتر است، تصریح کرد: بیشترین واژگونی‌ها در ۳۰ کیلومتر مانده به شهر‌ها اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: عمده تصادفات به ترتیب در حوزه شهرستان‌های لردگان، شهرکرد و بروجن است، یعنی بیشتر تصادفات در حوزه شهرستان لردگان از سمت سه راهی گوشکی به کارون چهار و سه راه گوشکی به پل کته (محور لردگان به یاسوج)، حوزه شهرستان شهرکرد محور‌های شهرکرد به شلمزار و شهرکرد به فارسان، حوزه شهرستان بروجن از تونل الغدیر تا شهر بروجن است که با توجه به تردد بالای مسافران جزو محور‌های بحرانی از لحاظ وقوع تصادف شناخته شده‌اند.


بیشتر بخوانید


به گفته سرهنگ نوربخش، بیشترین ساعات تصادف طی این مدت بین ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ و از لحاظ سنی بین سنین ۲۰ تا ۳۵ سال تصادفات در حوزه برون شهری اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: به مسافران توصیه می‌شود در طول مسیر از استراحت غافل نشوند، هر دو تا سه ساعت به مدت ۱۵ دقیقه استراحت و سپس مسیر را ادامه دهند تا دچار خواب آلودگی نشوند، همچنین با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

سرهنگ نوربخش ادامه داد: در صورت امکان مسافران در ساعات اوج گرما یعنی ۱۲ ظهر تا ۱۶ به دلیل خستگی، کمتر در محور‌ها تردد داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.