سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیاوشی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

صالحی امیری هیچ جوابی برای سوالات ما نداشت

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی برنامه مشخصی در حوزه عشایر و استفاده از ظرفیت گردشگری و صنایع دستی ندارد.

سیاوشی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در صحن علنی مجلس گفت: خداوند می‌فرماید بر شما واجب است که بررسی کنید و صلاحیت را احراز کنید و بعدا امانت را به او بسپارید. ما می‌خواهیم امانتی به عنوان مدیریت جامعه اسلامی را به فردی به عنوان وزیر بسپاریم و یکی از راه‌هایی که می‌تواند صلاحیت را مشخص کند طبق نامه ۴۷ مولای متقیان علی (ع) نظم و برنامه در زندگی است. اگر کسی برنامه و طرح داشته باشد و طبق و هدف حرکت نکنئ موفق نخواهد شد. قانون اساسی و فرامین رهبری و سند چشم انداز ۲۰ ساله این‌ها اهداف و راهکار‌های راهبردی هستند نه عملیاتی، وزیر باید برنامه و طرح داشته باشد تا به هدف برسد.

او افزود: از وزیر گردشگری سوال کردم که برای یک میلیون و  ۲۰۰ هزار نفر عشایر ما چه طرح وبرنامه‌ای دارید و جوابی نداشتند. ایشان برای بهبود صنعت گردشگری هم جوابی برای سوال من نداشتند. درباره زاینده رود و شهر اصفهان که مهد تمدن و فرهنگ است گفتم چه راهکاری دارید، جوابی نداشتند. سوال کردم، در چادگان در زمینی به مسافت هزار و ۲۰۰ هکتار دو هزار ویلا، در سال ۷۰۰ هزار لیتر آب استفاده می‌کنند و دهده گردشگری ایجاد شده که در اختیار خواص است و تنها برای خوشگذارنی است. مردم عزیر چادگان در مدیریت و منفعت آن جا هیچ منفعتی ندارند، مسئولین محلی هم در آن جا حق حضور ندارند و امکانات تنها در اختیار افرادی خاص است.

سیاوشی گفت: اگر من با وزیر گردشگری مخالف هستم، به معنی مخالفت با دولت وفاق ملی نیست، ما نماینده مردم هستیم، نه نماینده دولت و من به این نتیجه رسیدم که این دردها در بخش گردشگری را کسی می‌تواند رفع کند که هیچ ارتباطی با فتنه انگیزان نداشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.