سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم تاکید کرد؛

برخورد با سرویس‌های غیرمجاز مدارس در قم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: خودرو‌های آزادبر حق جابه‌جایی دانش‌آموزان را ندارند و باید حتماً مجوز‌های لازم را تهیه کنند.

قاسم طالبی در گفتگویی اظهار کرد: برای سرویس مدارس دستورالعمل جدیدی از هیئت وزیران به تاکسیرانی‌های شهرداری‌های کل کشور اعلام شده است، و بر اساس این دستورالعمل برای سرویس دانش‌آموزان باید اقدام صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم ادامه داد: به همین منظور اقدامات لازم از ابتدای سال شروع‌شده است و یک شیوه‌نامه‌ای که بتوان آن دستورالعمل را اجرایی کند تنظیم‌شده است و جلسات متعددی با شرکت‌های خصوصی که مجری سرویس دانش‌آموزی هستند انجام شده و به نتایجی نیز رسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نرخ‌هایی را هم برای سرویس مدارس در قم تعیین‌شده است، گفت: نرخ‌ها به شورای شهر ارسال شده تا مصوبات آن اخذ شود و پس از تأییدیه فرمانداری، نرخ‌ها ابلاغ خواهد شد.

طالبی تصریح کرد: امسال نحوه سرویس مدارس نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی داشته است؛ در سال‌های گذشته مدارس شورای دانش‌آموزی و انجمن مدارس تصمیم می‌گرفتند که مدرسه سرویس دانش‌آموزی داشته باشد یا نداشته باشند و در این میان ما با مدارس طرف حساب بودیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم اذعان کرد: بر همین اساس سال گذشته ما برای تأمین سرویس ۱۳ مدرسه اقدام کردیم، اما امسال والدین متقاضی سرویس مدارس باید در سامانه «سپند» ثبت‌نام انجام دهند و در این صورت حجم درخواست‌ها افزایش پیداکرده و ممکن است در یک مدرسه فقط ۱۰ دانش‌آموز متقاضی سرویس مدارس باشند که ما باید برای آنها سرویس تأمین کنیم.

طالبی عنوان کرد: این‌روش کار را برای تأمین سرویس موردنیاز سخت می‌کند و دغدغه آن را داریم که خودرو را تأمین کنیم قطع به‌یقین حجم ثبت‌نام سرویس مدارس باتوجه‌به تغییر روش نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت و سال گذشته حدود ۱۸ هزار دانش‌آموز تحت پوشش سرویس مدارس قرار گرفت.

وی اضافه کرد: تاکنون حدود ۱۳هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سپند ثبت‌نام کردند و باتوجه‌به اینکه روند ثبت‌نام همچنان تا ۱۰ شهریور ادامه دارد، پیش‌بینی ثبت‌نام گسترده‌تری را نیز می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم اضافه کرد: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۲۰۰ راننده حدود ۱۸ هزار دانش‌آموز را جابجا کردند، امسال نیز رانندگان از طریق شرکت‌های خصوصی باید در همین سامانه ثبت‌نام کنند البته از شرکت‌ها درخواست کردیم رانندگانی که در سنوات گذشته جزو سرویس مدارس بودند را نسبت به جذب آنها در سال جاری نیز اقدام کنند.

طالبی اظهار کرد: با جلسه‌ای که با رئیس پلیس شهرستان داشتیم تصمیم گرفته شد امسال  خودرو‌های آزادبر حق جابه‌جایی دانش‌آموزان و سرویس مدارس را ندارند و حتماً باید از طریق شرکت‌های مورد تأیید و از طریق سامانه «سپند» اقدام به جابه‌جایی دانش‌آموزان کنند، بر همین اساس نیز گشت‌هایی در سطح شهر فعال خواهد شد و چنانچه راننده بدون اخذ مجوز اقدام به جابه‌جایی دانش‌آموزان داشته باشد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سؤال که باتوجه‌به پیش‌بینی‌ها به چه تعداد راننده در سال تحصیلی جاری نیاز خواهد بود؟ گفت: به تعداد دانش‌آموزانی که در سامانه «سپند» ثبت‌نام می‌کنند راننده جذب خواهد شد و ممکن است برخی از راننده‌ها دو سرویس داشته باشند به همین منظور فعلاً نمی‌توان تعداد راننده‌هایی که قرار است جذب شود را تعیین کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.