سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انهدام سومین پل در کورسک/ اسارت نظامیان اوکراینی در این منطقه

منابع روسی از حمله ارتش اوکراین به سومین پل در منطقه کورسک طی روز‌های اخیر خبر دادند.

گرچه پس از شکست عملیات تهاجمی اوکراین در تابستان سال ۲۰۲۳ برای بازپسگیری مناطق از دست رفته در شرق این کشور ناکام ماند و از آن زمان کی یف آرایش تدافعی گرفته است، اما حمله اخیر ارتش این کشور به منطقه کورسک باعث شد برای نخستین بار از زمان پایان جنگ جهانی دوم خاک روسیه هدف یورش نظامیان خارجی قرار گیرد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیته تحقیقات روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد: اوکراین به سومین پل در این منطقه نیز حمله کرده و باعث آسیب به این پل ساخته شده بر روی رودخانه سیم (Seym) شده است. 

مقامات اوکراین تاکنون به گزارش منتشر شده از سوی روسیه واکنشی نشان نداده اند. 

در خبری دیگر که نشان دهنده تشدید تنش‌ها میان طرفین منازعه است، روسیه اعلام کرد نیرو‌های این کشور موفق به اسارت در آوردن یک گروه از نظامیان اوکراینی در کورسک شده است. منابع خبری روس شمار این نظامیان را ۱۹ نفر عنوان کرده اند. 

اکنون نیرو‌های ارتش روسیه در فاصله ۱۰ کیلومتری منطقه کورسک بوده و مواضع نظامیان اوکراینی را با واحد توپخانه و حملات جنگنده‌ها و پهپاد‌ها هدف قرار می‌دهند. 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هدف از عملیات اشغال کورسک در خاک روسیه را ایجاد توازن در جبهه‌های نبرد عنوان کرده است. با این حال، جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است اقدام تهاجمی اخیر اوکراین هیچ دستاوردی استراتژیکی برای کی یف به همراه ندارد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.