سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۶ هزار زائر خارجی اربعین در قم اسکان یافتند

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم گفت: تا هفته گذشته بیش از ۶۰۰۰ زائر از کشور‌های ایران، ترکیه، افغانستان، میانمار و آذربایجان در مواکب قم اسکان‌یافته و خدمات اطعام و درمان دریافت کرده‌اند.

سید محمد موسوی‌منش با اشاره به اهمیت ارائه خدمات فرهنگی اجتماعی در رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین گفت: شهر قم شاهراه مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و به‌واسطه وجود بارگاه نورانی کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) بیشتر زائران شمال و شرق کشور و زائران کشور‌های شرقی از جمله پاکستان، هند و افغانستان که زمینی به کربلا معلی مشرف می‌شوند، از شهر قم عبور می‌کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم افزود: تا هفته گذشته بیش از ۶۰۰۰ زائر از کشور‌های ایران، ترکیه، افغانستان، میانمار و آذربایجان در مواکب قم اسکان‌یافته و خدمات اطعام و درمان دریافت کرده‌اند.

موسوی منش با اشاره به ضرورت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به این زائران، خاطرنشان کرد: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب به زائرانی که از شهر قم عبور می‌کنند یا اسکان موقت دارند؛ برنامه‌ریزی‌های لازم به‌منظور برپایی ایستگاه‌های فرهنگی نظیر کودکان اربعینی، مشاوره، کافه گفتگو انجام و این مراکز در چهار نقطه اصلی شهر برپا شده است.

او ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های استکبارستیزی نمایشگاه عکس پیاده‌روی اربعین از دیگر بخش‌های این ایستگاه‌هاست.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم تاکید کرد: تهیه ۹۰ هزار بسته‌های هدایا از جمله ۲۰ قلم کلاه، جانماز، لوازم‌التحریر کتاب و هدیه‌های کودکانه با مضامین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌های جنبی این ایستگاه‌ها خواهد بود.

موسوی منش با اشاره به برگزاری پویش‌های فرهنگی این رویداد مهم، ادامه داد: دو پویش بزرگ نقاشی و ثبت فیلم و عکس از رویداد بزرگ اربعین در نظر گرفته شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این پویش‌ها از هدایای مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم بیان کرد: در روز اربعین نیز برای پیاده‌روی جاماندگان خیمه‌گاه فرهنگی بزرگ با برنامه‌های متنوع برپا خواهد شد.

برچسب ها: زائران خارجی ، اسکان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.