سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت استانداری کرمان

اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت استان کرمان، زیر مجموعه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان امروز افتتاح شد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان یکشنبه ۲۸ مرداد در مراسم افتتاح اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت استان کرمان، گفت: کاهش بی‌رویه جمعیت ناشی از سیاست‌هایی اسا که در گذشته اعمال شد و امروز خطرات خودش را نشان داده است و با مشکل جدی جوانی جمعیت روبه رو هستیم.

وی افزود: سیاست‌های جدید جمعیتی، رصد و پایش وقایع حیاتی و نرخ‌های جمعیتی است و به همین منظور اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت استانداری به عنوان مرکز سیاست‌گذاری استان راه‌اندازی شد.

فداکار بیان کرد: آمار و اطلاعات شاخص‌های جمعیتی به صورت مستمر در این اتاق بروزرسانی می‌شود و فرمانداران و مسئولان هر شهرستان می‌توانند وضعیت حوزه کاری خود را مشاهده کنند.

وی با اشاره به افزایش نرخ رشد جمعیت در استان کرمان، گفت: راه‌اندازی این اتاق رصد می‌تواند مراقبت‌ها و هشدار‌های لازم را در زمینه‌های جمعیتی به مسئولان مربوطه برای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها بدهد. 

تله جمعیتی، آسیب‌های جدی فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی دارد

مریم السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: در اتاق وضعیت جوانی جمعیت استانداری کرمان، براساس شاخص‌های ازدواج، فرزندآوری، ناباروری، طلاق، مرگ و میر و سقط، وضعیت شهرستان‌های استان به تفکیک بررسی شده است و اطلاعات و آمار دقیق از علل مهم را برای برنامه‌ریزی و اقدامات علمی در اختیار قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت و تاکید رهبر معظم انقلاب بر حیاتی بودن جوانی جمعیت گفت: قرار گرفتن در تله جمعیتی، آسیب‌های بسیار جدی فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی دارد.

طباطبایی افزود: وضعیت هر شهرستان در میزان تجرد، فرزندان اول، دوم و سوم، مرگ و میر و دیگر شاخص‌های جمعیتی مشخص شده و براساس آن راهکار‌های حل و برون رفت از بحران داده می‌شود.

وی همچنین از حضور و همکاری اساتید و چهره‌های توانمند استانی_ملی در اتاق وضعیت جوانی جمعیت استانداری کرمان خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.