سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تیم‌های بهداشتی قزوین در مرز مهران مستقر شدند

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: نخستین گروه تیم‌های بهداشتی قزوین برای ارائه خدمات بهداشتی، مواد غذایی و آموزشی به زائران کربلا در مرز مهران مستقر شدند.

غلامرضا احدی رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۲ تیم بهداشت محیط به عنوان نخستین گروه تیم‌های بهداشتی برای کنترل مواد غذایی و آب آشامیدنی در مرز مرهان نظارت می‌کنند و در کنار آنها نیز ۲ تیم مبارزه با بیماری‌ها نیز اعزام شدند که برای بررسی شرایط بهداشتی و ارائه راهکار‌های درمان بیماری‌ها به زایران در این مرز خدمات رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: هشت نفر در حوزه مبارزه با بیماری‌ها و چهار نفر نیز کارشناسان بهداشت محیط در این تیم‌های بهداشتی اعزام شدند که به صورت شبانه روزی و میدانی در کنار زائران فعال هستند.

احدی گفت: این نیرو‌های اعزامی بهداشتی تا تاریخ ششم شهریورماه به مدت ۲ هفته خدمات بهداشتی را در هنگام خروج و ورود زائران به مرز ایران ارایه خواهند داد.

رییس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: سیستم بهداشتی در مرز مهران به دلیل تعداد بالای زائران تحت فشار قرار می‌گیرد و با توجه به پخت مقدار زیادی مواد غذایی و آب آشامیدنی و ایجاد بیماری‌های مختلف نیاز است تا این کمک‌های بهداشتی صورت گیرد.

قزوین به عنوان استان معین سیستم بهداشتی در مرز مهران به فعالیت و اجرای خدمات سلامت مردم می‌پردازد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.