سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز معرفی دانشگاه، ویژه دانشگاه‌های فارس برگزار می‌شود

رویداد بزرگ «روز معرفی دانشگاه»، ویژه‌ی دانشگاه‌های استان فارس، به‌میزبانی دانشگاه شیراز، در روز‌های ۳۰ و ۳۱ مردادماه برگزار خواهد شد.

مدیر دفتر استعداد‌های درخشان دانشگاه شیراز در نشست این دانشگاه ضمن اعلام این خبر، گفت: این رویداد دو روزه که در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز، واقع در خیابان ساحلی ترتیب یافته است؛ با حضور دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی شیراز صنعتی شیراز، جهرم، سلمان فارسی کازرون، غیرانتفاعی هنر و دانشگاه غیرانتفاعی پیشتازان برگزار خواهد شد. 

محسن راجی به معرفی رویداد روز دانشگاه پرداخت و افزود: روز معرفی دانشگاه، رویدادی است که ازسوی دانشگاه‌ها برای دانش‌آموزان و داوطلبان آزمون سراسری که دانشجویان آینده هستند، برگزار می‌شود تا بتوانند با محیط و فضای دانشگاه آشنا شده و درباره‌ی رشته‌ها و گرایش‌های موجود در دانشگاه اطلاعات کسب کنند. همچنین در این رویداد، این فرصت فراهم می‌شود تا دانش‌آموزان با اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و دانشجویان فعلی دانشگاه تعامل و گفتگو داشته باشند.

مدیر دفتر استعداد‌های درخشان دانشگاه شیراز با بیان اینکه روز معرفی دانشگاه چندین هدف را دنبال می‌کند، گفت: از جمله مهم‌ترین هدف برگزاری این رویداد می‌توان به آشنایی داوطلبان آزمون سراسری و دانش‌آموزان با رشته‌های فنی مهندسی، علوم تجربی و پزشکی، علوم انسانی، هنر و علوم پایه اشاره کرد که داوطلبان به این ترتیب، از رتبه‌های قبولی سال‌های اخیر در رشته‌های مختلف دایر در دانشگاه مطلع خواهند شد.

او ادامه داد: روز معرفی دانشگاه به دانشجویان آینده این فرصت را می‌دهد تا با اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان فعلی دانشگاه دیدار کنند، پرسش‌های خود را مطرح کنند و درکی از زندگی دانشگاهی خارج از کلاس درس به دست آورند. ازسوی دیگر، دانشگاه‌ها از روز معرفی دانشگاه برای برجسته‌کردن دوره‌ها، رشته‌ها و گرایش‌ها و امکانات آموزشی خود و خدمات پشتیبانی موجود برای دانشجویان استفاده می‌کنند. این بخش برای دانشجویان آینده‌ای که قصد دارند راجع به آینده‌ی تحصیلی خود تصمیم بگیرند، حیاتی است.

راجی، برگزاری روز معرفی دانشگاه را ضروری دانست و گفت: روز باز دانشگاه فرصتی را فراهم می‌کند تا دانش‌آموزان و والدین با امکانات، برنامه‌های آموزشی، و فرهنگ دانشگاهی آشنا شوند. این امر به آنها کمک می‌کند تا تصمیم بهتری درباره انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی خود بگیرند. در این رویداد، دانش‌آموزان می‌توانند با مشاوران تحصیلی ملاقات کنند و راهنمایی‌های لازم را درباره انتخاب رشته تحصیلی دریافت کنند. این مشاوره می‌تواند به آنها کمک کند تا مسیر تحصیلی مناسب‌تر و متناسب با توانایی‌ها و علاقه‌های خود را پیدا کنند.

مدیر دفتر استعداد‌های درخشان دانشگاه شیراز اظهار کرد: برگزاری روز معرفی دانشگاه می‌تواند تأثیر زیادی بر تصمیم‌گیری دانش‌آموزان درباره انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی داشته باشد. این رویداد به آنها اجازه می‌دهد تا با واقعیت‌های زندگی دانشگاهی آشنا شوند و از طریق تجربه‌های عملی، تصورات غیرمناسب را اصلاح کنند. همچنین با فراهم‌کردن فرصت‌هایی برای پرسش و پاسخ و تعامل با اعضای هیئت‌علمی، کارکنان دانشگاه، و دانشجویان فعلی، روز معرفی دانشگاه می‌تواند به افزایش مشارکت و تعهد دانش‌آموزان به تحصیلات دانشگاهی کمک کند. بنابراین، روز باز دانشگاه نه تنها به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا اطلاعات کاملی در مورد فرصت‌های تحصیلی مختلف داشته باشند، بلکه به دانشگاه‌ها نیز کمک می‌کند تا ارتباطات خود را با جامعه گسترده‌تر کنند و به توسعه و ارتقای کیفیت آموزش بپردازند.

راجی با یادآوری اینکه رویداد روز معرفی دانشگاه، ویژه دانشگاه‌های استان فارس، به‌همت دفتر استعداد‌های درخشان دانشگاه شیراز که زیرمجموعه معاونت آموزشی این دانشگاه است، برگزار می‌شود، افزود: داوطلبان آزمون سراسری که امسال در این آزمون شرکت کرده‌اند و در پی تصمیم‌گیری برای انتخاب رشته و دانشگاه تحصیل خود در سال پیش رو هستند، همچنین دانش‌آموزان دبیرستان که به‌دنبال اطلاعات بیشتر درباره‌ی فرصت‌های تحصیلی آینده خود هستند می‌توانند با شرکت در این برنامه به این اطلاعات دست پیدا کنند. این افراد ممکن است هنوز تصمیم نهایی درباره‌ی رشته تحصیلی خود نگرفته باشند و به دنبال تجربه‌ای باشند که به آنها کمک کند تا بتوانند با دید بازتری این تصمیم را بگیرند.

او والدین داوطلبان و دانش‌آموزان را از دیگر مخاطبان این رویداد دانست و گفت: خانواده‌های دانش‌آموزان که اغلب به دنبال راه‌هایی برای حمایت از فرزندانشان در انتخاب بهترین مسیر تحصیلی هستند، می‌توانند مخاطب این برنامه باشند. روز معرفی دانشگاه می‌تواند فرصتی باشد تا آنها با محیط دانشگاه آشنا شوند و درک بهتری از فرصت‌های موجود برای فرزندانشان داشته باشند. علاوه‌بر اینها، افرادی هم که به دنبال اطلاعات بیشتر درباره سیستم آموزشی کشور هستند یا به دنبال فرصت‌های تحصیلی در رشته‌های خاص هستند، می‌توانند از روز معرفی دانشگاه بهره ببرند و با این فرصت‌ها آشنا شوند.

مدیر دفتر استعداد‌های درخشان دانشگاه شیراز درخصوص چشم‌انداز اجرای این رویداد نیز بیان کرد: اجرای روز باز دانشگاه، فرصت‌های متعددی برای دانشگاه‌ها و دانشجویان آینده فراهم می‌کند. این رویداد‌ها می‌توانند به شکل‌های مختلفی به توسعه و بهبود کیفیت آموزش کمک کنند. به‌عنوان مثال، روز معرفی دانشگاه فرصتی برای دانشگاه‌ها فراهم می‌کند تا با دانشجویان آینده تعامل داشته باشند و اطلاعات جامعی در مورد فرصت‌های تحصیلی، امکانات، و فرهنگ دانشگاهی ارائه دهند. این تعامل می‌تواند به افزایش آگاهی دانشجویان از دانشگاه و برنامه‌های تحصیلی آن کمک کند.

راجی از ویژه‌برنامه‌های مختلف در رویداد روز معرفی دانشگاه نیز خبر داد و گفت: در این رویداد دو روزه، سلسله سخنرانی‌هایی تدارک دیده شده است که در آنها، با حضور اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌های شرکت‌کننده در برنامه، رشته‌های تحصیلی مختلف فنی مهندسی، شاخه‌های مختلف علوم پزشکی، علوم انسانی، هنر و علوم پایه معرفی می‌شود.

او در پایان گفت: این برنامه بعد از گذشت چندین سال، دوباره به‌صورت مشترک با حضور دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود که دایره مخاطبین این برنامه را گسترده‌تر از سال‌های قبل می‌کند. همچنین حضور دانشگاه‌های شهرستان‌های استان بر غنای این برنامه خواهد افزود و می‌تواند دید بهتر و جامع‌تری از تمامی ظرفیت‌های دانشگاه موجود در استان برای داوطلبان آزمون سراسری و دانش‌آموزان فراهم کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.