مدرسه تابستانه مهندسی پزشکی و مهندسی برق ذیل زیست‌بوم کسب‌وکار دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شده است.

سرپرست زیست‌بوم کسب و کار دانشجویی دانشگاه شیراز در حاشیه آیین گشایش این مدرسه تابستانه گفت: رویداد تخصصی مدرسه تابستانه مهندسی پزشکی و مهندسی برق، با محوریت ورود دانشجویان به بازار کار، با شعار «هر دانشجو یک مهارت»، با همکاری زیست‌بوم کسب‌وکار دانشجویی دانشگاه شیراز، به‌مدت ۶ روز، از ۲۷مردادماه تا اول شهریورماه ۱۴۰۳، ویژه دانشجویان سراسر کشور، به‌میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شده است.

محبوبه فضایلی افزود: این رویداد باهمکاری سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق ایران و اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی انرژی، مهندسی ریلی راه‌آهن کشور با عضویت بیش‌از ۱۷۰ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور به‌منظور ترویج آموزش‌های کاربردی به انشجویان مهندسی پزشکی و مهندسی برق ترتیب یافته است.

او به حوزه‌های مختلف این رویداد اشاره کرد و گفت: در مدرسه تابستانه مهندسی پزشکی و مهندسی برق آموزش تخصصی در ۶ حوزه کاربردی الکترونیک، تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی، اتاق تمیز، هوش مصنوعی، مقاله‌نویسی و اقتصاد و کارآفرینی ارائه خواهد شد که با حضور کارآفرینان و برترین مدرسان فعالیت هر حوزه ترتیب یافته است.

سرپرست زیست‌بوم کسب و کار دانشجویی دانشگاه شیراز به سرفصل‌های این رویداد نیز پرداخت و گفت: در مدرسه تابستانه مهندسی پزشکی و مهندسی برق دانشگاه شیراز، سرفصل‌هایی، چون الکترونیک کاربردی مهندسی معکوس، تعمیرات و مونتاژ لیزر‌های تیتانیوم، اتاق تمیز عمومی (براساس استاندارد ۲۰۹ فدرال امریکا) در کارخانه‌های تجهیزات، پزشکی و داروسازی، هوش مصنوعی در پزشکی، اصول مقاله‌نویسی و کارآفرینی و اقتصاد مهندسی ارائه خواهد شد.

او با اشاره به اینکه شرکت برای عموم دانشجویان و دانش‌آموختگان سراسر ایران در تمامی رشته‌ها آزاد است، افزود: این مدرسه ترکیبی از آموزش و تفریح است و علاوه بر آموزش تخصصی، بازدید‌های علمی و فرهنگی، برگزاری مسابقه با جوایز نیز در نظر گرفته شده است و در پایان نیز به شرکت‌کنندگان مدرک معتبر از سمت دانشگاه شیراز و جهاد دانشگاهی فارس اتحادیه علمی دانشجویی مهندسی برق کشور اعطا خواهد شد.

فضایلی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی زیست‌بوم کسب و کار دانشجویی پرداخت و گفت: مدرسه تابستانه مهندسی پزشکی و برق دانشگاه شیراز جزو اولین برنامه‌های زیست‌بوم کسب‌وکار دانشجویی است. دانشگاه شیراز نیز مانند دیگر دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم تمایل دارد با تمرکز بر آموزش و پژوهش وارد مرحله تولید، کارآفرینی و رفع نیاز‌های جامعه شود. به‌همین‌منظور، زیست‌بوم کسب‌وکار دانشجویی با هدف جهش در تولید، حمایت از تولید و مشارکت اقتصادی جمعیت فعال دانشجویی راه‌اندازی شده است و شعار آن هر دانشجو، یک مهارت است و تلاش می‌شود که دانشجو در کنار تحصیل خود مهارتی کسب کند، آموزش‌های لازم را ببیند و به مرحله تولید محصول برسد. 

سرپرست زیست‌بوم کسب و کار دانشجویی دانشگاه شیراز اظهار کرد: قرار است زیست‌بوم کسب و کار دانشجویی در حوزه‌های مختلف هنر، صنایع دستی، کشاورزی، دامپروری، فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی فعالیت داشته باشد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در پایان به زیرساخت‌هایی که برای زیست‌بوم کسب‌وکار دانشجویی در نظر گرفته شده است، پرداخت و گفت: برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی به‌منظور کسب مهارت لازم، تولید محصول (درنظر گرفتن فضای تولید، فراهم‌کردن تجهیزات و امکانات لازم، فروش و بازاریابی) و بسترسازی برای تشکیل هسته‌های فناور و کارآفرین در میان انجمن‌های علمی، شتاب‌دهی هسته‌ها و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این زیست‌بوم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار