سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش گیت‌های خروجی در تمرچین/ تردد زائران اربعین در حداقل زمان

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با افزایش گیت‌های خروجی تردد زائران اربعین در تمرچین به حداقل زمان رسید.

استاندار آذربایجان‌غربی در حاشیه بازدید از فعالیت‌ موکب‌ های اربعین حسینی و امکانات بهداشتی درمانی ارائه شده به زائرین اربعین در مرز تمرچین و پیرانشهر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش گیت‌های خروجی از مرز تمرچین با همکاری اقلیم کردستان عراق، گفت: تردد زائران اربعین از مرز تمرچین در حداقل زمان و بدون توقف انجام می‌شود.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به حمایت دولت از توسعه مرز تمرچین، افزود: با اهتمام مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان، شاهد توسعه زیرساختی مسیر‌های منتهی به مرز تمرچین و ارتقای شاخص‌هایی، چون آب و برق پایدار و پوشش شبکه‌های ارتباطی و اینترنت در منطقه هستیم.

وی همچنین با تاکید بر ارائه خدمات حداکثری به زائران اربعین حسینی در استان، خاطرنشان کرد: مجوز‌های لازم برای تردد زائرین اربعین کشورهایی، چون ترکیه، روسیه، آذربایجان و گرجستان از مسیر مرز بازرگان به سمت مرز تمرچین اخذ شده است.

مقام ارشد اجرایی استان از استقرار موکب‌های مردمی در ورودی مرز بازرگان و مبادی ورودی استان‌های همجوار خبر داد و اضافه کرد: موکب‌های مردمی خدماتی، چون تغذیه، اسکان و خدمات فرهنگی را به زائرین اربعین حسینی ارائه خواهند کرد.

معتمدیان با اشاره به استقرار موکب‌ها در محور‌های مواصلاتی تا مرز تمرچین، افزود: با اهتمام و همکاری حاکمیت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی، موکب‌ها همچنین در مسیر مرز تمرچین تا حاج عمران، اربیل، کرکوک، بغداد و کربلا مستقر خواهند بود.

استاندار آذربایجان‌غربی به پیش‌بینی تدابیر حداکثری در حوزه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران نیز اشاره کرده و یادآور شد: با استقرار بیمارستان‌های صحرایی، پایگاه‌های امدادی و اورژانس در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی، برنامه جامعی برای ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و امدادی تدوین شده است.

معتمدیان توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل در مسیر تردد زائرین اربعین از مرز تمرچین را نیز یادآور شد و افزود: با مذاکراتی که با مسئولان اقلیم کردستان عراق صورت گرفته، جاده‌های مسیر کرکوک تا بغداد ترمیم شده و اقدامات لازم برای استقرار مواکب و انتقال زائران از مرز تمرچین به اربیل و کرکوک و سپس به یکی از مسیر‌های سامرا، کربلا یا نجف انجام شده است.

تمرچین یک کریدور فرهنگی است

وی با بیان اینکه مرز تمرچین به یک کریدور فرهنگی تبدیل شده است، تصریح کرد: استقرار مواکب و ارائه خدمات به زائران اربعین توسط اقوام و مذاهب مختلف، جلوه‌ای از همدلی ادیان بوده و بیانگر ارادت مذاهب گوناگون به امام حسین (ع) است.

استاندار آذربایجان‌غربی به پیگیری و تاکید دولت سیزدهم جهت بازگشایی مرز تمرچین نیز اشاره کرده و افزود: مرز تمرچین یکی از مرز‌های امن کشور بوده و تلاش می‌شود این مرز در طول سال نیز به زائران عتبات عالیات ارائه خدمات کند.

تمرچین دروازه صادرات یک میلیارد دلاری

معتمدیان همچنین با بیان اینکه ۲۴ ساعته کردن و بازگشایی مرز تمرچین اثرات مثبت اقتصادی برای منطقه و استان داشته، اظهار داشت: سالانه یک میلیارد دلار صادرات جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان عراق از این مرز بوده و زمینه گسترش تجارت برای تجار ملی و استانی فراهم شده است.

وی از تداوم توسعه مرز تمرچین خبر داد و افزود: مرز تمرچین می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق، سوریه و کشور‌های دیگر منطقه داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
این کلمه ی گیت که هم تو رادیو تلویزیون و هم تو اینجا استفاده می کنین فکر کنم بیگانه باشه ها ؟؟؟؟؟؟ درسته ؟؟؟؟ چرا مثل اعراب که از کلمه ی باب استفاده می کنند شما از معادل فارسیش استفاده نمی کنین؟؟؟؟؟؟؟