سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوئد اولین مورد ابتلا به آبله میمون خارج از آفریقا را گزارش کرد

یک مقام بهداشتی سوئد از شناسایی فرد مبتلا به «ام پاکس» یا «آبله میمون» در این کشور اروپایی خبر داد. 

اولیویا ویگزل، مدیر کل آژانس بهداشت عمومی سوئد در یک کنفرانس مطبوعاتی اولین مورد ابتلا به سویه جدید«ام پاکس» یا «آبله میمون» در خارج آفریقا را اعلام کرد و گفت شخص مبتلا در این کشور  شناسایی شده است. 

به گزارش رویترز، این مقام سوئدی اعلام کرد شخص مذکور پیش‌تر در آفریقا بوده و در منطقه‌ای که این بیماری به طور گسترده‌ای شیوع داشته، به ویروس آلوده شده است. 

سازمان جهانی بهداشت امروز (پنجشنبه) برای مقابله با همه‌گیری ام پاکس در سراسر جهان وضعیت اضطراری اعلام کرد. هم‌اکنون بیش از ده کشور آفریقایی درگیر شیوع این بیماری هستند. تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت با اعلام وضعیت اضطراری گفت که تلاش برای مهار شیوع این ویروس در کشورهای درگیر شدت بیشتری خواهد یافت.

از ابتدای امسال بیش از ۱۵ هزار مورد ابتلا به ام پاکس در آفریقا گزارش شده است. همچنین طی این مدت ۴۶۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. کارشناسان می‌گویند آمار‌ها نشان دهنده افزایش ۱۶۰ درصدی بیماری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است. 

ام پاکس از طریق تماس نزدیک با افراد آلوده منتقل می‌شود و سبب بروز بثورات پوستی، دردهای عضلانی، سردرد، گلودرد و تب و لرز می‌شود. 

مترجم: زهرا نجفی

 

برچسب ها: سوئد ، آبله میمون ، آفریقا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.