سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت موکب احمدبن موسی (ع) از فردا در کربلای معلی

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی (ع) از آغاز فعالیت این موکب از فردا جمعه، ۲۶ مرداد در کربلای معلی خبر داد.

هاشم جمالی در حاشیه اعزام خادمان موکب احمدبن موسی (ع) از شیراز به کربلای معلی گفت: امروز سومین کاروان خادمان موکب احمدبن موسی (ع) به منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی راهی کربلای معلی می‌شوند.

او با یادآوری اینکه موکب احمدبن موسی (ع) یکی از بزرگترین موکب‌های اربعین در کربلای معلی است، افزود: این موکب معمولاً شبی ۷ هزار نفر زائران را پذیرش کرده و اسکان می‌دهد.

جمالی گفت: پیش از این دو کاروان از خادمان موکب احمدبن موسی (ع) راهی کربلای معلی شده‌اند تا مقدمات برپایی موکب را فراهم کنند و امروز سومین گروه خادمان اعزام خواهند شد تا بتوانیم از جمعه، ۲۶ مرداد پذیرای زائران در موکب باشیم.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی (ع) با بیان اینکه این موکب از ۲۶ مرداد تا ۵ شهریور یعنی یک روز بعد از اربعین، در کربلای معلی به زائران حسینی خدمت‌رسانی خواهد کرد، افزود: پیش از این بنا بود که موکب احمدبن موسی (ع) از ۲۸ مرداد جاری فعالیت خود را در کربلای معلی آغاز کند، اما به دلیل شوق و حضور گسترده زائران اربعین در کربلا، بنا شد ۲ روز زودتر فعالیت خود را آغاز کند. امسال برای یازدهمین سال متوالی است که این موکب در کربلا فعالیت می‌کند.

او با تصریح اینکه موکب احمدبن موسی (ع) هر ساله پذیرای عموم زائران اربعین از سراسر کشور و به خصوص استان فارس است، گفت: خدمات و امکانات مناسبی به منظور رفاه حال زائران اربعین اعم از بهداری، اغذیه، حمام، سرویس‌های بهداشتی و ... طی ایام اربعین حسینی در این موکب ارائه می‌شود.

جمالی همچنین گفت: برای اینکه بتوانیم خدمات در شأن مردم به خصوص مردم استان فارس ارائه دهیم، چند سالی است که پیگیر راه‌اندازی زائرسرا و حسینیه احمدبن موسی (ع) در کربلای معلی هستیم که در این راستا تاکنون ۲ هزار متر زمین در کربلای معلی تهیه شده است که بعد از اربعین کار ساخت زائرسرا را آغاز خواهیم کرد.

مدیر اجرایی موکب احمدبن موسی (ع) ادامه داد: به منظور تسریع و کمک عموم عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) به ساخت این زائرسرا پویشی تحت عنوان «قطعه‌ای از بهشت» برای جذب کمک‌های مردمی جهت کمک به ساخت این زائرسرا راه‌اندازی شده است که هر کسی با خرید یک قطعه با قیمت ۲۰۰ هزار تومان می‌تواند در ساخت این زائرسرا سهیم شود و نام خود را در این کار نیک ثبت کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.