سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال رایگان زائران به تمرچین

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: زائران اربعین به صورت رایگان از پایانه مسافربری ارومیه به پایانه مرزی تمرچین منتقل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از انتقال رایگان زائران عتبات عالیات از ارومیه به تمرچین خبر داد و گفت: روزانه چهار سرویس حمل و نقل عمومی برون شهری زائران عتبات عالیات در ایام اربعین را به صورت رایگان از پایانه مسافربری ارومیه به پایانه مرزی تمرچین منتقل می‌کند.

ایرج دست نشان با بیان اینکه ظرفیت تردد روزانه این سرویس‌ها ۲۰۰ نفر است اضافه کرد: این سرویس های ویژه تا ابتدای شهریور امسال ادامه دارد و شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور تسهیل سفر زائران به عتبات عالیات، هزینه ورود به گذرگاه حاج عمران از طریق پایانه مرزی تمرچین برای زوار ایرانی رایگان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از راه اندازی هشت پارکینگ رایگان در پیرانشهر برای استفاده زائران خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر آن موارد دیگر نیز از جمله زمینه استفاده از ظرفیت ده‌ها موکب در مسیر تمرچین و مرز تدارک دیده شده است.

دست نشان از تردد نزدیک به ۴۰ هزار نفر از ابتدای اجرای طرح عبور زائران به سمت عتبات عالیات از مرز تمرچین خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷ هزار نفر خروجی و ۲۳ هزار نفر ورودی بوده اند.

به گزارش ایرنا، مرز تمرچین در ۱۵ کیلومتری غرب پیرانشهر، جنوب آذربایجان غربی و نقطه مقابل مرز حاج عمران عراق قرار دارد و تا شهر ارومیه، مرکز استان ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد و نزدیکترین شهر‌ها به این مرز، پیرانشهر در ایران و چومان در عراق است.

در سال ۱۴۰۱ در مرز تمرچین پیرانشهر  برای اولین بار امکان تردد زائران اربعین فراهم شد که حدود ۷۰ هزار تردد در این ایام ثبت شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.