سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار ویژه مهاباد:

تبیین تسهیلات فرزندآوری در مهاباد ضروری است

فرماندار ویژه مهاباد گفت: دولت در راستای حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت تسهیلات و خدمات قابل توجهی در نظر گرفته که باید به طور کامل برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در جلسه شورای جوانی جمعیت در این شهرستان، گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب، نحوه بهره‌مندی از این تسهیلات را از راه‌های مختلف به اطلاع عموم مردم و خانواده‌ها برسانیم تا هموطنان به رشد نرخ جمعیت ترغیب شوند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بیش از ۱۰ سال قبل نسبت به کاهش فرزندآوری و افزایش پیری در جامعه هشدار لازم را داده بودند که باید تحقق فرمایشات معظم له بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه جمعیت پیر خلاقیت و نوآوری را در جامعه از بین می‌برد، ادامه داد: ادارات مکلف هستند تسهیلاتی را که قانونگذار در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشخص کرده، اطلاع رسانی و آن را محقق کند.

عباسی با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید در خصوص پرداخت وام‌های تکلیفی طبق بخش نامه ابلاغی عمل کنند، اظهار کرد: علاوه بر حمایت دولت، فرهنگ سازی در خصوص اهمیت فرزند آوری و عوارض نبود فرزند و تک فرزندی نیز می‌تواند برای جلوگیری از این روند کمک کند.

رحیم خوش‌پرواز رئیس اداره ثبت و حوال مهاباد هم در این جلسه گفت: میزان تولد در این شهرستان طی پارسال نسبت به سال پیش از آن کاهش ۱۰ درصدی داشت.

وی بیان کرد: همچنین طی پارسال شاهد کاهش ۲۶ درصدی طلاق در مهاباد نسبت به یک سال پیش از آن بودیم و ازدواج نیز تا حدودی با مدت مشابه برابری می‌کند.

در ادامه جلسه هر یک از دستگاه‌های اجرایی اقدامات خود را در خصوص کمک به امر جوانی جمعیت ارائه دادند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.