سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام‌های صهیونیست:

نتانیاهو باید بین آتش‌بس و جنگ منطقه‌ای یکی را انتخاب کند

مسئولان دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کردند که نتانیاهو باید میان قرارداد تبادل اسرا و جنگ منطقه‌ای یکی را انتخاب کند.

مسئولان دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با بیان بر اینکه نتانیاهو باید میان قرارداد تبادل اسرا و جنگ منطقه‌ای یکی را انتخاب کند، درباره پایان فرصت دستیابی به توافق ابراز نگرانی کردند.

برخی از مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی می‌گویند «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم باید میان امضای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با جنبش حماس و آغاز جنگی منطقه‌ای، یکی از انتخاب کند.

«باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی وبگاه آمریکایی آکسیوس نوشت روسای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در جلسه روز چهارشنبه جهت بررسی آمادگی‌ها برای حملات احتمالی، در پیام مکتوبی برای نتانیاهو تاکید کردند که «زمان مناسب برای رسیدن به یک توافق رو به اتمام است.»

به گفته راوید، آنها در ادامه نیز اظهار کردند که «تاخیر در این زمینه و پافشاری بر موضع‌گیری‌های مشخصی در مذاکرات می‌تواند به قیمت جان اسرا تمام شود.»

همچنین وبگاه آکسیوس به نقل از برخی مسوولان رژیم صهیونیستی گزارش کرد که «نتانیاهو اختیارات تیم مذاکره کننده درباره قرارداد تبادل اسرا در غزه را کمی افزایش داد.»

خبرنگار اسرائیلی آکسیوس به نقل از این مسوولان گزارش داد، «انعطافی که نتانیاهو نشان داد، انجام مذاکرات و پیشرفت آن را ممکن می‌کند، اما مشخص نیست که آیا این برای دستیابی به توافق کافی است یا خیر.»

او در ادامه گفت که تیم مذاکره‌کننده رژیم صهیونیستی امروز پنج شنبه برای چند ساعت مذاکره به قطر می‌رود و در صورت لزوم یک تیم در سطح کاری برای انجام مذاکرات بیشتر در دوحه باقی خواهد ماند.

پیشتر قطر، مصر و آمریکا به عنوان طرف‌های میانجی در مذاکرات میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند که زمان برای امضای توافق آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا فرا رسیده است.

این سه کشور آمادگی خود را جهت ارائه پیشنهاد نهایی برای حل مسائل مربوط به اجرای قرارداد به شکلی که انتظارات همه طرف‌ها را محقق کند، اعلام کردند و از ۲ طرف خواستند مذاکرات را از امروز از سر بگیرند.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.