سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک تایمز مطرح کرد:

شروط جدید اسراییل برای مذاکرات صلح غزه

منابع آگاه از شروط جدید رژیم صهیونیستی برای مذاکرات صلح غزه خبر می‌دهند.

رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران به طور آشکار نشان داده علاقه‌ای به رسیدن به توافق صلح ندارد. اکنون کابینه افراطی رژیم صهیونیستی با مطرح کردن درخواست‌های غیرمنطقی به دنبال سنگ اندازی در مسیر مذاکرات صلح است. 

به گزارش نیویورک تایمز، منابع آگاه اعلام کردند: اسراییل طی هفته‌های اخیر شروط جدیدی را برای رسیدن به توافق صلح در غزه مطرح کرده است که می‌تواند عملا باعث توقف روند مذاکرات شود. 

در این گزارش آمده است: اسراییل به میانجیگران شامل آمریکا، قطر، و مصر اطلاع داده است که خواستار افزوده شدن رئوس دیگری به توافق ماه ژوئیه است. این موارد شامل کنترل ارتش اسراییل بر مرز‌های جنوبی غزه با مصر، و نیز اعمال محدودیت بر بازگشت فلسطینیان به شمال غزه پس از جنگ می‌شود. 

نیویورک تایمز می‌گوید: این موضوع باعث نگرانی چندین نفر از تیم مذاکره کننده اسراییل شده است، زیرا آنها بیم دارند این شروط می‌تواند روند مذاکرات را به خطر بیاندازد. 

با این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح پیش شرط‌های جدید برای مذاکرات صلح از سوی تل آویو را رد کرده و تنها به دنبال ایجاد شفاف سازی‌های ضروری برای اجرایی شدن پیشنهاد ۲۷ مِی هستند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.