سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش گیت‌های خروجی زائران اربعین در تمرچین

استاندار آذربایجان غربی گفت: گیت‌های خروجی زائران اربعین از استان به ۴۳ گیت افزایش یافت.

استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تسریع در مدت زمان خروج زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعداد گیت‌های خروجی زائران اربعین از استان به ۴۳ گیت افزایش یافته است.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به فعال شدن کمیته‌های ۱۶ گانه ستاد اربعین استان برای آماده‌سازی مرز تمرچین جهت اعزام زائرین اربعین حسینی، افزود: امسال برای سومین سال پیاپی توفیق میزبانی زائران اربعین حسینی را داریم و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اسکان و تغذیه حداقل ۵۰۰ هزار زائر با استقرار موکب‌ها در استان ظرفیت سازی شده است.

وی همچنین با اشاره به استقرار موکب‌های اربعین حسینی در مسیر‌های مبادی ورودی استان‌های همجوار و کشور ترکیه، خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزبان زائرانی از کشور‌های مختلف از جمله ترکیه، آذربایجان، گرجستان و روسیه بودیم و امسال نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای استقبال از زائران اربعین حسینی از کشور‌های مختلف انجام شده است.

استاندار آذربایجان غربی به پیش بینی تدابیر حداکثری برای میزبانی از زائران اربعین حسینی نیز اشاره کرده و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در کنار ایجاد مواکب اسکان و تغذیه، پایگاه‌های امداد و نجات و اورژانس جهت خدمت به زائرین اربعین حسینی در مسیر‌های تردد زائران پیش بینی شده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به تمهیدات انجام شده برای تسهیل خروج زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین، اضافه کرد: تشریفات خروجی از مرز تمرچین در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. 

وی در ادامه با اشاره به حمایت وزارت کشور و پیگیری‌های انجام شده در سفر اخیر به اقلیم کردستان عراق، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها انجام شده زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین به صورت مستقیم به اربیل اعزام شده و از اربیل نیز به صورت مستقیم به کربلا مشرف می‌شوند.

استاندار آذربایجان غربی به کاهش هزینه‌های اعزام زائرین اربعین حسینی از مرز تمرچین تا کربلا نیز اشاره کرده و یادآور شد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده، زائرین اربعین حسینی از مرز حاج عمران تا اربیل ۱۳ هزار دینار و از اربیل تا کربلا ۳۰ هزار دینار پرداخت می‌کنند که این هزینه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

معتمدیان همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای بازگشت زائرین اربعین حسینی، افزود: زائرین عتبات عالیات می‌توانند از همان ترمینالی که برای ورود زائرین اربعین حسینی به کربلا پیش بینی شده، به صورت مستقیم از کربلا تا تمرچین مسیر بازگشت خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه با اشاره به آب و هوای مناسب مرز تمرچین نسبت به سایر مرزها، تصریح کرد: امنیت کامل، نزدیکی مرز تمرچین به استان‌های همجوار، طبیعت بکر و زیبای مسیر تمرچین تا اربیل، امکانات ایجاد شده از جمله سایبان و مهپاش برای ساعت گرم روز و نزدیکی مسیر تمرچین تا سامرا، از جمله ویژگی‌های این مرز برای اعزام زائرین اربعین حسینی می‌باشد.

استاندار آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: استان آذربایجان غربی برای سومین سال پیاپی، آمادگی کامل دارد تا در خدمت زائران اربعین حسینی باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.