سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

تداوم جنایات هولناک صهیونیست‌ها در غزه/ دلیل سکوت مجامع بین‌المللی چیست؟

آمار شهدای نوار غزه در پی جنایات صهیونیست‌ها به ۴۰ هزار نفر رسیده و مجامع بین‌المللی همچنان در سکوت به سر می‌برند.

۱۱ ماه از آغاز عجیب‌ترین و خونین بار‌ترین جنایت تاریخ بر علیه ملتی در نقطه‌ای از این جهان می‌گذرد. ۱۱ ماهی که شاید کسی فکر آن را نمی‌کرد که تا همین امروز هم طول بکشد و چنین آمار عجیبی از کشته‌ها، زخمی‌ها و آواره‌ها به جای بگذارد.

این جنایت حالا به شکلی ترسناک به موضوعی تکراری و همیشگی تبدیل شده و جهانیان به شکلی عادت کرده‌اند که هر روز با جنایت جدیدی از سوی صهیونیست‌ها مواجه شوند. عادتی که ترسناک است و شاید همان چیزی باشد که صهیونیست‌ها و نتانیاهو به دنبال آن بودند.

رژیم صهیونیستی در طول این ۱۱ ماه (از هقتم اکتبر سال گذشته تاکنون) انواع و اقسام جنایات متفاوت و جلادانه خود را به شکل‌های مختلف و جنایت کارانه عملی کرده و کسی هم از مجامع بین المللی کوچکترین اقدامی برای جلوگیری از اقدامات این جنایتکاران انجام نداده و صهیونیست‌ها با افتخار هر روز آمار جنایات خود در فلسطین اشغالی را افزایش می‌دهند.

این افزایش آمار ترسناک شده است، روزی آمار شهدا کمتر از ۱۰۰۰ نفر عنوان شده بود، حالا این عدد به ۴۰ هزار نفری رسیده است؛ عددی به اندازه یک استادیوم ورزشی بزرگ در سطح جهان. البته این آمار ۴۰ هزار نفری از شهدا تنها افرادی است که شناسایی شده‌اند و باید به این آمار تلخ، تعداد زیرآوار مانده‌ها را نیز اضافه کرد.

در جدیدترین کشتار صهیونیست‌ها یک مدرسه در غزه که محل پناه گرفتن آوارگان جنگی بود، با یک بمب پیشرفته هدف قرار گرفت و در چند ثانیه بیش از ۱۰۰ نفر در آتش سوختند و شهید شدند.

مدرسه التابعین

منابع خبری و خبرگزاری‌های متعدد اعلام کردند: در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مدرسه التابعین در محله الدرج شهر غزه دست‌کم ۱۰۰ فلسطینی شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند. این مدرسه محل اسکان آوارگان بود که هنگام نماز صبح هدف حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفت و آوارگان را در مصلای این مدرسه و هنگام اقامه نماز صبح به خاک و خون کشید. گفته شده است که بیشتر شهدای این جنایت کودکان و افراد سالخورده هستند که در این مدرسه پناه گرفته بودند. به گفته شاهدان، شدت حمله به حدی بوده که پیکر‌های شهدا تکه تکه و به اطراف پراکنده شده است. طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده از محل، نیرو‌های امدادی و مردمی به علت حجم گسترده ویرانی و شمار بالای شهدا و مجروحان از کمک عاجز مانده‌اند.  

ارتش رژیم صهیونیستی پس از این جنایت بیانیه‌ای صادر و در آن اعلام کرد: بر اساس اطلاعات شاباک و با همکاری بخش اطلاعاتی ارتش اسرائیل مقر فرماندهی حماس را در این مدرسه با دقت و با استفاده از بمب‌های هوشمند بدون خسارات جانبی بمباران کردیم.

خلیل الدقران سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که یازدهمین ماه خود را سپری کرده است، خاطرنشان کرد: جنایت امروز در محله الدرج در شمال باریکه تازه‌ترین جنایت این رژیم است که طی آن، بیش ار ۱۰۰ تن شهید و ده‌ها تن دچار جراحت شدیدی شده‌اند.

دکتر الدقران تصریح کرد: شهدایی که اجسادشان به بیمارستان منتقل شده در وضعیت وحشتناکی قرار دارند و بسیاری از اجساد به خاطر این بمباران، سوخته و یا دست و پا‌های آنها قطع شده است.

جنایت در مدرسه التابعین

او حتی وضعیت مجروحان این جنایت را بسیار خطرناک توصیف و خاطرنشان کرد که بسیاری از آنها از ناحیه سر و سینه دچار صدماتی شده‌اند و بیشتر این مجروحان را زنان، کودکان و نمازگزارانی شامل می‌شوند که هنگام حمله در حال اقامه نماز صبح در این مرکز بودند.

این سخنگو در ادامه افزود: بیمارستان‌های باریکه غزه به دلیل محاصره تحمیلی ارتش اشغالگر، از کمبود تجهیزات پزشکی و دارویی رنج می‌برند و دیگر ظرفیت شمار زیادی از مجروحان را ندارند، حتی کادر درمان در شرایط کاری خوبی قرار ندارند با این حال آنها برای نجات هر چه بیشتر مجروحان تلاش می‌کنند.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به جنایت صهیونیست‌ها در مدرسه الدرج

ناصرکنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه این حمله وحشیانه را مصداق روشنی از ارتکاب همزمان جنایت نسل‌کُشی، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

کنعانی تاکید کرد: تداوم حملات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی و قتل‌عام وحشیانه زنان و کودکان و سالخوردگان بویژه حمله شنیع امروز این رژیم به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه التابعین، بار دیگر ثابت کرد که رژیم آپارتاید اسرائیل به هیچ‌یک از قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و اصول اخلاقی و انسانی پایبند نیست.

 سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: تنها راه مقابله با این رژیم سفّاک، اقدام محکم و قاطع کشور‌های اسلامی و آزادی‌خواه جهان در حمایت عملی از ملت فلسطین و مبارزات و مقاومت مشروع این ملت علیه اشغالگری و تجاوز است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه جنایت واقع شده در مدرسه التابعین، نمونه بارز و آشکار تهدید صلح و امنیت بین‌المللی است، خواستار اقدام فوری و موثر شورای امنیت سازمان ملل بر اساس فصل هفتم منشور ملل متحد برای مهار و توقف جنایات بی حد و حصر این رژیم کودک‌کُش گردید.

آمار مشخص است؛ قاتل و مقتول، ظالم و مظلوم عیان هستند و در این بین، اما دلیل سکوت قدرت‌های بزرگ دنیا و غربی‌ها و همچنین مجامع بین المللی در مقابل این نسل‌کشی مشخص نیست، دلیلی که هر چه باشد، بالاخره باید روزی تاوان این  سکوت شرمسارانه خود را بدهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
الان شما نگاه کنید هر کشوری که با صهیونیستها ارتباط داره اقتصادش خوبه همه چیزش مرتبه و از همه مهمتر گوشی آیفونش هم کار میکنه به این دلیله ترور اسماعیل هنیه را فقط ۱۸کشور محکوم کردن حتی چین و روسیه نیز محکوم نکردن ،با توجه به شرایط چین ،بزودی صهیونیستا دفتر دستکشن را به چین منتقل میکنن و این بخاطر افول آمریکاس و بنظر میرسه چیتی ها پشت پرده نیز ساخت وپاخت های لازم را با صهیونیسا کرده اند
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
سکوت جوامع بخاطر ایران ایران و سیاستهای ایران میشود با سیاست درست بسیار راحت تر و پیش رفته تر دشمن را به زانو در آورده و این همه خون بی گناهان بر زمین ریخته نشود زاویه دیگه را که درک نکردید خدا به شما نشان خواهد داد
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
خلاصه خبر این بود که دلیل سکوت مجامع بین المللی مشخص نیست