سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کسب رتبه سوم گیلان در توسعه گلخانه‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از رتبه سوم استان در بخش توسعه گلخانه‌ها خبر داد و گفت: برنامه ابلاغی وزارتخانه به استان گیلان برای توسعه گلخانه‌ها ۴۲ هکتار بوده است که ما در گیلان این فضا را به ۷۰ هکتار رساندیم.

صالح محمدی افزود: کشت گلخانه‌ای با تولید محصولات سالم و عاری از بیماری باعث می‌شود مصرف سموم و آفت‌کش‌ها به حداقل میزان خود برسد و این نوع کشت سبب استفاده بهینه از منابع انرژی مانند نور، آب و زمین شده و تولید محصولات گلخانه‌ای باعث رونق بازار داخلی، افزایش صادرات و ارزآوری خواهد شد.

وی از وجود ۱۲۰ هکتار گلخانه در گیلان خبر داد و گفت: طی سال گذشته ۱۴ میلیون اصله، بوته، گلدان و شاخه درخت و درختچه زینتی، گیاه گلدانی و آپارتمانی و گل شاخه بریده در این مساحت تولید شده است.
محمدی یادآور شد: ۹۳۱ هکتار هم در فضای باز استان کشت و کار صورت گرفته که تولیدات آنها به میزان ۳۴ میلیون اصله، بوته، گلدان و شاخه درخت و درختچه زینتی، گیاه گلدانی و آپارتمانی و گل شاخه بریده بوده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح کرد: در سال گذشته ۵ هزار بهره بردار در استان گیلان در حوزه تولیدات گل و گیاه زینتی فعالیت داشته و استان گیلان در بخش توسعه گلخانه‌ها سومین استان کشور از نظر درصد پیشرفت توسعه بوده است. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین در ۶ هکتار از گلخانه‌های استان در سال گذشته اصلاح، نوسازی و بهسازی انجام شده است.

برچسب ها: گلخانه ، گیلان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.